کاربران فضای مجازی در روز شهادت امام رضا (ع) نوشتند:

یک پنجره فولاد دلم تنگ تو آقاست/ ای کاش ز زوار خراسان تو بودم

در سالروز شهادت شمس الشموس، کاربران فضای مجازی با نوشتن دلنوشته‌هایی ارادت خودشان را به خاندان عصمت و طهارت ابراز کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امام رضا (ع) هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت هستند که یازدهم ذی القعده سال ۱۴۸ هـ. ق در مدینه منوره متولد شدند. این امام بزرگوار به مدت ۲۰ سال زمامدار حکومت اسلامی بودند و در این مدت به تربیت شاگردان زیادی پرداختند. در مورد ولایت و امامت ایشان نقل قول‌های فراوانی وجود دارد از جمله محمد بن اسماعیل بن فضل هاشمی چنین روایت کرده است: نزد امام موسى کاظم (ع) بودم در حالى که ایشان مریض بودند، خطاب به ایشان عرض کردم که اگر خداى ناکرده براى شما اتفاقی بیفتد البته خدا آن روز را نیاورد شیعیان باید به چه کسى رجوع کنند؟ امام موسى کاظم (ع) فرمودند: «به فرزندم علی که سخن او، سخن من است و او جانشین من بعد از مرگم خواهد بود.»

امام رضا که القاب زیادی از جمله ضامن آهو، شمس الشموس و... را دارند بعد از ۱۷ سال سکونت در مدینه و تبلیغ دین اسلام به اجبار مامون عباسی راهی خراسان شدند و به مدت ۳ سال در طوس فعالیت‌های دینی و ارشاد شیعیان را برعهده داشتند، اما به نقل از مورخان سرانجام در روز جمعه، آخرین روز ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری و در سن ۵۵ سالگی و به حیله حاکم عباسی به شهادت رسیدند. هر سال در کشور ایران و در روز شهادت قرة ‏عین المؤمنین، شیعیان زیادی از سرتاسر دنیا در بارگاه معنوی ایشان در مشهد مقدس به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

امام رضا (ع)

شهادت امام رضا (ع)

پنجره فولاد

حرم امام رضا

ضامن آهو

آخرین روز ماه صفر

امام مهربانی ها

حرم مطهر

شهادت امام رضا

شهادت امام رضا

شهادت امام رضا


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.