ناظر گمرکات کردستان گفت:در شش ماهه نخست امسال یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۵۳ تن کالا از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خلیل حیدری ناظر گمرکات کردستان مجموع صادرات خروجی طی نیمه نخست امسال از گمرکات کردستان را یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۵۳ تن اعلام کرد و اظهار داشت: ارزش دلاری این میزان کالای صادر شده بیش از ۴۹۸ میلیون و ۷۹۹ هزار دلار بوده است.

او با اشاره به اینکه در این مدت ۱۹۸ هزار و ۲۸۴ تن کالا در نیمه نخست امسال از گمرک سیرانبند بانه، ۲۴ هزار و ۱۸۱ تن کالا از گمرک سنندج و ۳۰۳ هزار و ۷۷۳ تن کالا از باشماق صادر شده است، اضافه کرد: از مجموع کل صادرات انجام شده ۵۲۶ هزار و ۲۳۸ تن کالا به ارزش بیش از ۲۱۷ میلیون و ۸۸۲ هزار دلار مربوط به صادرات از گمرکات استان بوده است.

ناظر گمرکات کردستان افزود: سهم صادرات سایر گمرکات که از گمرکات استان طی نیمه نخست سال جاری انجام شده ۶۶۳ هزار و ۲۱۵ تن کالا به ارزش ۲۸۰ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۸۵۰ دلار است.

حیدری بیان کرد: عمده محصولات صادراتی از مرز‌های استان به ترتیب شامل میوه و تره‌بار، مصالح ساختمانی، سنگ آهن، محصولات لبنی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: صادرات کالا ، گمرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.