درپی زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری در ژاپن، دست‌کم ۱۷ نفر مجروح شدند و خسارت فراوانی به بار آمد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ژاپن تایمز، توکیو و مناطق اطراف آن پنجشنبه شب براثر زمین‌لرزه‌ای شدید لرزید. این زلزله شدیدترین زلزله پس از زمین‌لرزه بزرگ شرق ژاپن در سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شود.

درپی زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر که در عمق ۶۲ کیلومتری زمین و در ساعت ۲۲:۴۱ روی داد، خانه‌ای در آتش سوخت، قطار‌های مسافربری از ریل خارج شدند و مسافران در ایستگاه‌های راه‌آهن ژاپن گیر افتادند.

بزرگی این زلزله در ابتدا ۶.۱ گزارش شده بود، اما کمی بعد سازمان هواشناسی ژاپن بزرگی زلزله را ۵.۹ ریشتر اعلام کرد. به دنبال این زلزله بیش از ۲۰ خط رفت‌وآمد مترو در پایتخت ژاپن و مناطق اطراف آن به شکل آفلاین درآمد، با این حال برخی از خطوط بلافاصله فعالیت خود را ازسر گرفتند.

هیروکزو ماتسونو، وزیر ارشد کابینه ژاپن در نشست خبری گفت دست‌کم ۱۷ نفر در جریان این حادثه زخمی شدند. وی حال یکی از مجروحان را وخیم اعلام کرد. از میزان دیگر جراحات تأیید شده هنوز خبری منتشر نشده است. او همچنین بیان کرد که اختلالی در هیچ یک از تأسیسات انرژی هسته‌ای این کشور گزارش نشده است.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن به خبرنگاران گفت که به مقامات دستور داده است تا به زلزله زدگان کمک و از خسارات بیشتر جلوگیری کنند.

یک مقام آژانس هواشناسی این کشور نیز درباره خطر پس لرزه‌ها که احتمال می‌رود به اندازه زلزله روز پنجشنبه باشد، هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
فکر کنم نه ونیم ریشتر بوده.زلزله 6-7 ریشتری برای ژاپنیها عادی است
آخرین اخبار