رئیس جمهور از موسسه دریایی شهید محلاتی بوشهر بازدید کرد/ تاکید بر لزوم تلاش برای بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی

رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به استان بوشهر حضور یافت و از نزدیک از مراحل ساخت و تکمیل ناو شهید سلیمانی و شناور‌های مختلف دریایی بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این بازدید از موسسه دریایی شهید محلاتی سپاه که با همراهی وزیران راه و شهرسازی، کشور و نفت صورت گرفت، با گزارش دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان مرکز شهید محلاتی در جریان مراحل مختلف طراحی، ساخت و تعمیر شناور‌های دریایی قرار گرفت.

رئیس جمهور در این بازدید که با سالروز حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با متجاوزان آمریکایی همزمان شده است، یاد شهیدان به‌ویژه شهید نادر مهدوی را که دلاورانه در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاد، گرامی داشت.

رئیسی این مجموعه صنعتی را ارزشمند و بسیار مهم خواند و گفت: فعالیت‌هایی که برای طراحی و ساخت شناور‌ها در کلاس‎های مختلف انجام می‌شود، جلوه‌ای از خودکفایی است و ضمن اینکه جنبه دفاعی دارد، در فعال کردن اقتصاد دریا و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

او بر لزوم تلاش برای بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و افزود: دولت از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.


بیشتر بخوانید


رئیس جمهور همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار و بر استفاده از نیرو‌های بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان تاکید کرد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز در  ششمین سفر استانی خود وارد بوشهر شد.

بازدید از چند طرح صنعتی، شیلاتی، کشاورزی و میراث فرهنگی، ملاقات‌های مردمی، دیدار با نمایندگان قشرهای مختلف مردم، شرکت در جلسه شورای اداری استان و حضور در نشست خبری از برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور به بوشهر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.