شیر به عنوان یک ماده مغذی در رشد جسمی و فکری افراد بسیار مفید است

شیر به عنوان یک ماده مغذی شامل ترکیبات اصلی از قبیل کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم و آهن و برخی ویتامین‌های گروه ب می‌باشد که در رشد جسمی و فکری افراد بسیار مفید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بر اساس آمار اعلام شده، پوکی استخوان یک مشکل بهداشتی روبه رشد در بسیاری از کشور‌های جهان است.

او افزود: خطر پوکی استخوان پس از ۵۰ سالگی بطور قابل توجهی افزایش می‌یابد به طوری که ۳۰٪ زنان و ۸٪ مردان در این گروه سنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

جزایری ادامه داد: تقویت سیستم ایمنی بدن و عملکرد آن بویژه در شرایط کرونایی و نیاز به مواد مغذی، همچنین بهبود وضعیت تغذیه رابطه مستقیمی با سلامت افراد دارد.

او خاطرنشان کرد: بر همین اساس در روند سلامت تغذیه صحیح افراد جامعه، شیر به عنوان یک ماده‌ی مغذی که شامل ترکیبات اصلی از قبیل کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم و آهن و برخی ویتامین‌های گروه ب است، در رشد جسمی و فکری افراد، بسیار مفید بوده و مصرف آن در همه سنین علاوه بر بالا یردن سطح ایمنی بدن بدلیل داشتن ترکیبات مغذی، به افزایش تمرکز و حواس کمک کرده و سبب پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها همچون قلبی، افسردگی، سرطان، آرتروزو پوسیدگی دندان‌ها و استخوان‌ها در دوران بزرگسالی می‌شود.


بیشتر بخوانید


جزایری ادامه داد: اکثر کشور‌ها نسبت به راهکار‌های بهبود وضع تغذیه‌ای کودکان جامعه، توجه خاصی دارند، از جمله این راهکار‌های جهانی، اجرای برنامه شیر مدارس می‌باشد که با توجه به نقش غیرقابل انکار آن در بهبود سلامت دانش آموزان، مورد توجه همه کشور‌های جهان قرار گرفته است و نظر به اهمیت و نقش شیر در سلامت و رشد جسمی و فکری دانش آموزان، امروزه در حدود ۱۰۰ کشور جهان، برنامه شیر مدارس اجرا می‌گردد.

او در پایان ابراز امیدواری کرد: با انجام برنامه‌های آموزشی و مداخله‌ای و همیاری درون بخشی و بین بخشی از عواقب و عوارض ناشی از مصرف ناکافی شیر در جامعه پیشگیری شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.