ابراز نگرانی شدید پکن از حادثه زیر دریایی هسته‌ای آمریکا در دریای جنوبی چین

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد پکن به طور جدی از حادثه زیردریایی هسته‌ای آمریکا در آب‌های بین المللی منطقه هند و اقیانوس آرام نگران است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه)  در یک نشست خبری در خصوص حادثه زیر دریایی آمریکا ابراز نگرانی کرد.

وی گفت: پکن به شدت و به طور جدی از حادثه زیردریایی هسته‌ای آمریکا در آب‌های بین المللی منطقه هند و اقیانوس آرام نگران است.

ژائو لیجیان در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر استقرار تفنگداران دریایی آمریکا به منظور تقویت دفاعی تایوان در برابر چین، از حمله به واشنگتن اجتناب کرد و در عوض نکات مورد بحث در پکن را تکرار کرد و گفت: آمریکا باید حساسیت بالای این موضوع را به رسمیت بشناسد و ارتباط نظامی با تایوان را متوقف کند.چین تمام اقدامات لازم را برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود انجام خواهد داد.

ارتش آمریکا روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد: یک زیردریایی هسته‌ای این کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه در دریای جنوبی چین  با جسمی در زیر آب برخورد کرده است.

در بیانیه ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا آمده است که زیردریایی هسته‌ای «یو اس اس کنتیکت» این کشور هنگام حرکت در آب‌های بین‌المللی در منطقه اقیانوس هند-آرام، به یک شیء نامعلوم برخورد کرد و مدعی شد این حادثه منجر به جراحات مرگبار نشده است. 

مقامات آمریکایی مدعی شدند که این حادثه در آب‌های بین‌المللی در دریای چین جنوبی روی داد و دست‌کم ۱۵ نفر از خدمه آن دچار جراحات سطحی مانند کبودی و بریدگی شدند.

این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود افزودند این زیردریایی در وضعیت پایدار باقی ماند و مولد هسته‌ای آن آسیب ندید و اکنون برای بازرسی بیشتر عازم گوآم است و انتظار می‌رود روز شنبه به آنجا برسد.

به گفته این مقامات میزان آسیب وارد شده درپی این حادثه در حال ارزیابی است و نیروی دریایی آمریکا درخصوص این حادثه از کشوری درخواست کمک نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
آمریکا هر جا پای نحسش رو گذاشته شر درست کرده
آخرین اخبار