رئیس جمهور چین در تماسی تلفنی با نخست وزیر جدید ژاپن درباره رسیدگی دو ملت به مسائل حساس از جمله تایوان سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، امروز (جمعه) در تماس  تلفنی با فومیو کیشیدا، نخست وزیر جدید ژاپن، گفت: دو ملت باید مسائل حساس مانند تایوان را به طور مناسب اداره  و به آن رسیدگی کنند.

رئیس جمهور چین  در این گفتگوی تلفنی به نخست وزیر ژاپن اعلام کرد: در حال حاضر، روابط چین و ژاپن هم می‌تواند با فرصت رو به رو شود و هم می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد. چین و ژاپن باید فعالانه گفتگو و هماهنگی سیاست‌های اقتصادی خود را تقویت کرده و همکاری‌های منطقه‌ای را ارتقاء دهند.

نخست وزیر جدید ژاپن همچنین امروز حین سخنرانی در پارلمان این کشور گفت : توکیو به دنبال اقدام مسئولانه از سوی چین و در عین حال ادامه گفتگو و همکاری در موضوعات مشترک به منظور ایجاد روابط دوجانبه پایدار است.

وی در ادامه گفت که اتحاد کشورش با آمریکا اساس سیاست خارجی و امنیتی این کشور و سنگ بنای صلح و رفاه در منطقه و جهان خواهد بود.

دولت جدید ژاپن روز سه شنبه موضع قاطعانه تری در مورد وضعیت چین در قبال تایوان اعلام کرد و نشان داد که توکیو برای سناریو‌های مختلف آماده می‌شود، در حالی که روابط امنیتی نزدیک خود با آمریکا را تأیید می‌کند.

تنش‌ها بر سر تایوان، افزایش یافته است. تایوان می‌گوید این کشور مستقل است و از آزادی‌ها و دموکراسی خود دفاع خواهد کرد چین اما این جزیره را از آن خود می‌داند.

فومیو کیشیدا، رئیس حزب لیبرال دموکرات، نخست وزیر منتخب ژاپن روز دوشنبه به طور رسمی صدمین نخست وزیر ژاپن شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار