انفجار امروز بر علیه همه مردم افغانستان بود

کارشناس مسائل منطقه گفت: جنایتی که امروز در مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان صورت گرفت بر علیه کل مردم افغانستان بود نه فقط یک مذهب خاص.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صدرالحسینی در ارتباط تصویری با استودیوی خبر ۲۱ جمعه شب شبکه یک سیما درباره پیامد‌های امنیتی انفجار امروز افغانستان افزود: انفجار امروز در مسجد صورت گرفت و این مسجد علی رغم اینکه به نام مسجد شیعیان مطرح بود، ولی قطعاً در نماز جمعه، شیعیان و اهل تسنن با هم شرکت می‌کنند.

آقای صدرالحسینی گفت: داعش با این مسائل با دستور امریکایی‌ها به دنبال به هم ریختن فضای امنیتی افغانستان است، چون امریکایی‌ها نتوانستند به اهدافی که پیش بینی کرده بودند و درگیری‌های داخلی در افغانستان را طراحی کرده بودند برسند؛ داعش را فعال کردند و در هفته‌های اخیر درگیری‌هایی بین طالبان و داعش به وجود آمد و ضربات قابل توجهی هم به داعش وارد شد.

کارشناس مسائل منطقه گفت: این اقدام جنایتکارانه در مسجدی رخ داد که هیچ گونه حراست و حفاظتی برای آن وجود ندارد و داعش از این شرایط استفاده و این ضربه را به مسئله امنیتی افغانستان وارد کرد؛ البته الآن انتظار می‌رود که نهاد‌های بین المللی نسبت به این مسأله مواضع روشن و شفافی را اتخاذ کنند.

وی افزود: سوابق طالبان در مقابله با داعش در طول حداقل ۳ و نیم سال گذشته که امریکایی‌ها داعش را به افغانستان سوق دادند نشان می‌دهد که طالبان می‌تواند با داعش برخورد کند البته شیوه‌های جدیدی که طالبان در مسائل امنیتی استفاده خواهد کرد یک طرف موضوع می‌باشد و تغییر روش از شفافیت به موضوع‌های پنهانی و امنیتی توسط داعش هم موضوع دیگر است که در حقیقت این اقدامات امریکایی‌ها است که در حال حاضر می‌خواهند موضوع امنیت در افغانستان را زیر سؤال ببرند و برای مردم مشکل ایجاد کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.