افتخار نوکری/ وقتی زمان برای خدمت به زائران می گذرد

خادمی زوار حرم خاندان ائمه (ع) جزو افتخارات هر کسی است که به آن مشغول است و همچون مدالی زرین بر گردن خدام می درخشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، از زندگی کسانی می‌خواهیم بگوییم که مدال افتخارشان، خادمی حسین بن موسی الکاظم (ع) است.

خادمان حرم برادر امام رضا (ع) با عشقی که به کار خود دارند، خدمت را پیشه کرده اند و خادمی زوار این حرم مطهر را دنبال می‌کنند.

همراه شدیم با یکی از با سابقه‌ترین خادمان این حرم مطهر که بیش از نیم قرن خادم بوده و همچنان نیز در این عرصه فعال است.

حکایت ۵۲ سال خدمت/ فیوضاتی که زندگی تحت تأثیر قرار می دهد

خادم حرم حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس می‌گوید: ۵۲ سال است که لباس نوکری را به تن دارم و به زائرین برادر امام هشتم خدمت رسانی می‌کنم.

او ادامه می‌دهد: خدمت به زائرین خاندان ائمه معصومین (ع) توفیقات و برکات زیادی دارد که تمام خادمان با آن‌ها رو به رو شده اند و از فیوضات این توفیقات بهره گرفته اند.

این خادم با سابقه حرم حسین بن موسی الکاظم (ع) بیان می‌کند: در مناسبت‌های مختلف تعداد بیشتری از زوار وارد حرم می‌شوند و ما نیز با شوق و شور به آن‌ها خدمت می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


او عنوان می‌کند: هر کدام از خدام، شغل و منصبی دارند، اما خدمت در این آستان مدال افتخاری است که بر گردن ما آویخته شده است و به آن می‌بالیم.

خادم حرم برادر امام هشتم (ع) تصریح می‌کند: هر کسی در اینجا به کاری مشغول است و فرقی نمی‌کند که چه کاری انجام می‌دهیم و هدف، فقط کمک و خدمت به زوار است.

او می‌گوید: در اینجا افرادی خادم هستند که هر کدام شغلی دارند؛ یکی پرستار است و دیگری دندانپزشک و بقیه نیز هرکدام به کاری مشغول هستند.

۸۰۰ خادم در حرم برادر امام رضا (ع) مشغول هستند

سلمان زاده مسئول امور خدام آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس گفت: در این حرم ۸۰۰ خادم زن و مرد به کار خدمت رسانی به زوار مشغول هستند.

او افزود: به نیت امام هشتم (ع)، خدام در هشت کشیک به امر خدمت رسانی مشغول هستند.

سلمان زاده اظهار کرد: هر کدام از کشیک‌های خدمت در سه شیفت برقرار است و خدام وظایف محوله خود را در آن انجام می‌دهند.

حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس نیز گفت: بسیاری از افراد خادمی اهل بیت و خاندان آن‌ها را افتخار می‌دانند و بهترین ساعات عمرشان نیز لحظاتی است که لباس خدمت را در اماکن مقدسه به تن می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.