مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: داوری آثار سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در مشهد بر عهده گروه کودک و نوجوان داوطلب برای داوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف امینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به آغاز نمایش همزمان ۱۰ فیلم از فیلم‌های سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در پردیس سینمایی هویزه مشهد گفت: سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در مشهد همزمان با روز جهانی کودک جمعه شب با نمایش ۲ فیلم "پسران دریا" و "یدو" در پردیس سینمایی هویزه آغاز شده است.

او افزود: ۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فیلم و سینما برای داوری این آثار در سایت مربوط به جشنواره خراسان رضوی ثبت نام کردند که از بین آنان ۲۳ نفر از کودکان و نوجوانان، داوطلب داوری این آثار شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که کودکان و نوجوانان صاحبان اصلی این جشنواره هستند ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که همواره در جشنواره‌های تخصصی وجود دارد این است که گروهی که آثار برای آنان ساخته می‌شود در جشنواره نقشی ندارند و این یک نقص است، اما آثار جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان توسط خود آنان که داوطلبانه برای داوری ثبت نام کرده اند، بررسی و ارزیابی می‌شود، کودکان و نوجوانانی که علاقه‌مند به حوزه فیلم و سینما هستند و این فضا را می‌شناسند.


بیشتر بخوانید


امینی بیان کرد: دقت و حوصله‌ای که کودکان و نوجوانان داور در تماشای نخستین فیلم‌های این جشنواره در پردیس سینمایی هویزه گذاشتند، مثال زدنی بود و سکوت حاکم بر فضا نشان می‌داد که کودکان متوجه جایگاه و مسوولیتی که در جشنواره برعهده گرفته اند هستند و سپردن مسوولیت داوری آثار به کودکان و نوجوانان در این جشنواره تخصصی اتفاق خوبی است که باید تقویت و ترویج شود.

او تصریح کرد: برگزاری همزمان سی و چهارمین جشنواره کودکان و نوجوانان در مشهد و برخی مراکز استان‌های دیگر کشور، اتفاق بسیار خوبی بود که ورودی به دنیای زیبا، خاص و متفاوت کودکان و نوجوانان داشت دنیایی که متفاوت با دنیای بزرگسالان است و اختصاص جشنواره‌ای به آثار سینمایی این گروه سنی می‌تواند یک رویداد بزرگ در هفته کودک باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: این استان به ویژه مشهد ظرفیت‌های فراوانی در بخش هنری ویژه کودکان و نوجوانان دارد و از چندین جهت می‌توان این موضوع را مورد اشاره قرار داد که از جمله آن‌ها وجود زیرساخت‌های مربوط به تولید فیلم‌های کودکان و نوجوانان، موضوعات و محتوا‌هایی است که در این بخش تولید شده است و وجود هنرمندان از حیث بازیگر و کارگردان است که به صورت‌های مختلف در این بخش نقش آفرینی داشته اند.

امینی اظهار کرد: ظرفیت‌های هنری خراسان رضوی به ویژه مشهد در عرصه سینمای کودک و نوجوان بالاست و برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در این استان می‌تواند منشا رویداد‌های بزرگتر در خراسان رضوی باشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار