به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل گفت: از این میزان رای ۱۳۹ مورد مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۷ رای متعلق به کمیسیون ماده ۱۲ است.
او با بیان اینکه از رسیدگی به تخلفات مطرح شده در حوزههای ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا خبر داد و تصریح کرد: عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، پرداخت کرایه رانندگان، اخذ بارنامه، رعایت نکردن ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوسها در میادین، واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی را ازعمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیونها دانست.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل افزود: خدمات شرکتهای متخلف کالا و مسافر از ۱ تا ۳ ماه قطع میشود و در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو نماید.
شیرین زاده گفت: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب ۱۳۷۸، رسیدگی به تخلفات شرکتها و موسسات حمل ونقل جادهای در خصوص عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و هم چنین به استناد تبصره ماده ۶ اصلاحی قانون الزام شرکتها و موسسات ترابری جادهای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب ۱۳۸۱ به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یکسال اقدامات لازم انجام میشود.
او بیان کرد: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار میتوانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری وحمل ونقل جادهای استان اردبیل اطلاع دهند تا در کمیسیونهای مربوطه با متخلفان برخوردهای قانونی لازم انجام گیرد.
انتهای پیام/ح