برگزاری هفتاد و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی

هفتاد و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان افزایش ۳۰۰ درصدی تعرفه گاز را برای واحد‌های صنعتی نامتعارف خواند و گفت: افزایش قیمت گاز واحد‌های تولیدی را به ویژه در شش ماهه دوم سال با مشکل مواجه خواهد کرد.

اوبا بیان اینکه بدون شک این افزایش قیمت انرژی، اقلام و کالا‌های تولید شده توسط واحد‌های صنعتی را گران می‌کند افرود:در حالی که از طرفی هم توان خرید مردم بالا نرفته است.

او با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه گاز امکان رقابت در بازار‌های جهانی را برای شرکت داخلی کاهش می‌دهد اظهار کرد:این موضوع را اتاق تبریز و ایران از مجلس شورای اسلامی پیگری کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در سه سال اخیر ۱۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل که با مشکلات مالی و بانکی مواجه بودند به چرخه تولید برگشته اند تصریح کرد: مسائل اقتصادی و صنعتی استان با همکاری بخش دولت و خصوصی در حال رشد و توسعه است.

پورمحمدی در ادامه بر لزوم فعال‌سازی واحد‌های تولیدی و کارخانه‌های تحت تملک بانک‌ها و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید تاکید کرد.

در این نشست بررسی مسائل و مشکلات ناشی از افزایش بهاء گاز صنایع و تبعات ناشی از آن، بررسی تبعات حذف ماده (۱۱) دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد موسسات اعتباری در اصلاحیه مورخه ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ این دستورالعمل و ارائه راهکار قانونی جهت برگرداندن واحد‌های تملک بانک‌ها به صاحبان اصلی و بررسی مراتب اعتراض واحد‌های تولیدی به مشکلات ایجاد شده در خصوص اجرای قانون جدید چک مصوب ۱۳۹۷ از دستورات جلسه بود که مصوب شد موضوعات مطروحه از طریق اتاق بازرگانی تبریز و ایران از مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.