سباستین کورتس به دلیل اتهامات وارده علیه وی مبنی‌بر فساد استعفای خود را ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سباستین کورتس»، صدراعظم اتریش امروز شنبه اعلام کرد که به دلیل اتهامات وارده علیه وی مبنی بر فساد از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

اسپوتنیک با اعلام خبر استعفای کورتس، نوشت: «اگرچه صدراعظم اتریش از نخست‌وزیری استعفا داده است، اما عضور پارلمان و رهبر حزب خود باقی خواهد ماند.»

کورتس دلیل این تصمیم خود را «ارائه فضای بیشتر» و «اطمینان از وجود دولت پایدار برای مردم» اعلام کرد.

صداراعظم اتریش در بخشی از سخنان خود گفت: «چیزی که اکنون نیاز داریم ثبات است. به همین دلیل قصد کناره‌گیری دارم تا به حل این بن‌بست کمک کنم. از هرج‌ومرج جلوگیری کنید و ثبات را تضمین کنید.»

هفته گذشته مقام‌های اتریش اعلام کردند صدراعظم این کشور به اتهام سوء‌استفاده از رسانه‌ها برای منافع حزبی خود و خرید نظرسنجی‌های دستکاری شده، تحت تحقیقات قضایی قرار گرفته است.

دادستانی اتریش نیز با صدور بیانیه‌ای از تفتیش دفتر صدراعظم اتریش در ارتباط با اتهام فساد خبر داد. بنابراین صدراعظم اتریش به همراه ۹ فرد و ۳ سازمان دیگر به دلایل ارتکاب جرایم مختلف تحت تحقیقات قضایی قرار گرفتند. ساختمان وزارت دارایی و دفتر صدراعظم اتریش ازجمله مکان‌هایی بودند که هدف این تحقیقات قضایی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار