رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه پایه هنر خلاقیت و تراوش اندیشه است که براساس آن به توسعه شناخت می‌رسیم، گفت: انسان موجود بدون معارض است و در پس آفرینش انسان خلاقیت، نظم، انسجام و... بود و هنر هم همین خاصیت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در آیین افتتاح آرشیو ملی هنر ایران در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی فارس، گفت: ایجاد و حفظ آرشیو اسناد ملی ایران یک رسالت محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه معمولا گرایش‌ها به اسناد تاریخی و مکتوب است و در این رویداد آثار هنری به عنوان اسناد آرشیو می‌شوند تا ماندگار شود، عنوان کرد: برای توسعه و ماندگار شدن هر امری، نیاز به مطالبه گری مردم است و اگر مطالبات پیوسته و منسجم شود کسی نمی‌تواند به تقابل با آن خواسته برخیزد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: اگر نگران هستیم که مبادا این آرشیو دچار خدشه شود باید مطالبات استمرار داشته باشند و آن‌ها توسعه دهیم، چرا که سرزمین و مردم ما فرهنگی هستند و نمی‌توان نسبت به خواسته‌ها و نیار‌های فکری و اندیشه‌ای و خلاقیت مردم بی تفاوت بود.

بروجردی بیان کرد: پشتوانه و زیرساخت هنر خلاقیت، اندیشه و تفکر انسانی است که اگر به ظهور برسد، می‌تواند در قالب خود، هنر را بیافریند.

او با بیان اینکه بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که هنر زیباست، چرا که آفریده ذهن و فهم بشر است، گفت: وقتی زاده فکر انسانی در هر عرصه‌ای را تحسین می‌کنیم، در می‌یابیم که در باور انسان این فکر می‌تواند ماندگار شود و حتی موجب تغییر نگاه و دیدگاه انسان شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اظهار کرد: امروز کسانی هستند که تعلق خاطرشان به این سرزمین آن‌ها را بیدار کرد و متوجه شدند که این سرزمین مشهون از خلاقیت‌ها و زیبایی‌ها در قالب‌های مختلف است.

بروجردی تاکید کرد: سرمایه‌ها و دارایی‌هایی فاخری دارد که در همه عرصه‌ها خود را نشان می‌دهد، به شرط اینکه از بازگویی خواسته‌ها، نهراسیم.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مرکز فارس نیز در این مراسم گفت: جمع‌آوری آرشیو اسناد و آثار بازمانده نیاکان در آرشیو ملی هنر ایران برای ما ادای دینی است نسبت به آنچه هنرمندان ما عمر خود را صرف آفرینش آن کردند.

کوروش کمالی سروستانی با اشاره به فرهنگ شهر شیراز که نامی آشنا در فرهنگ ایرانی و اسلامی است، عنوان کرد: بزرگترین مرکز اسناد و کتابخانه ملی پس از تهران در شیراز قرار دارد و تاسیس آرشیو ملی هنر ایران تاریخ، یادمان، لذت، آموزش و هنر را توامان به مخاطب ارزانی دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار