استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اصرار به تسریع و تعجیل در امر واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه به این دلیل است که با شروع فصل سرما نگرانی جدی از شیوع موج جدید بیماری کرونا در کشور وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، به نقل از روابط عمومی استانداری، حسین مدرس خیابانی «استاندار» در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: روند کاهشی ابتلا و بستری در برخی استان‌ها متوقف شده که این موضوع بسیار نگران کننده است و احتمال افزایش آمار ابتلا و بستری بیشتر است.

وی افزود: فرهنگ سازی و تولید محتوا برای ترغیب و تشویق مردم جهت واکسیناسیون بایستی با اولویت در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی به ویژه صدا و سیمای استان قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: عادی انگاری بیماری و عدم رعایت پروتکل ها آسیب زا و خطرناک است؛ لذا انتظار می رود اقشار تحصیل کرده و فرهیخته جامعه با یادآوری مخاطرات این بیماری، موضوع رعایت پروتکلهای بهداشتی و واکسیناسیون را برای آحاد مردم تبیین کنند.

مدرس خیابانی در ادامه بر ترغیب و تشویق اقشار مختلف مردم توسط نخبگان، متنفذین، علما و صاحبان تریبون تاکید کرد.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسینه شده اند، گفت: در شهرستان های بزرگ با همکاری فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش حداقل دو مدرسه برای واکسیناسیون دانش آموزان تجهیز شود تا با همت مضاعف کار واکسیناسیون دانش آموزان ظرف مدت یک هفته به اتمام برسد.

وی گفت: از آنجایی که رغبت و استقبال از واکسیناسیون در محل تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر است، لذا در دانشگاه‌های استان نیز مشابه آموزش و پرورش هر دانشگاه حداقل یک مکان را به منظور واکسیناسیون دانشجویان اختصاص دهد.

استاندار در خصوص واکسیناسیون اصناف نیز بیان داشت: از آنجاییکه اصناف جزو گروههای پر تماس با مردم هستند و مردم برای تامین ارزاق و معیشت خود با آنان مواجهه مستقیم دارند، واکسیناسیون کامل این گروه از جامعه ضرورت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان تاکید کرد: با توجه به مدت زمان اندک باقیمانده تا سرمای هوا و امکان بروز بیشتر این بیماری، کمیته‌های شهرستانی ستاد کرونا به صورت متناظر با ستاد استانی توسط فرمانداری ها تشکیل شود تا با همکاری همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه هایی که امکانات خودرویی و لجستیکی بیشتری دارند، کار واکسیناسیون حداکثری با موفقیت انجام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار