سرهنگ مجید یگانه پور با اشاره به کشف نزدیک به ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال، از افزایش ۳۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سرهنگ مجید یگانه پور فرمانده انتظامی اسفراین با بیان اینکه در ۶ ماهه گذشته تاکنون ۱۹۴ کیلو و ۱۲۵ گرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف شده است، گفت: این کشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۳۲ درصدی را داشته است.


بیشتر بخوانید 


او با بیان اینکه در طول این مدت ۲۰۱ طرح عملیاتی در حوزه پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر را داشته ایم، افزود: ۱۹۲ نفر از عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر از جمله قاچاقچی، خرده فروش و معتادین متجاهر دستگیر شده اند.

سرهنگ یگانه پور افزود: تشدید گشت‌های خودروی، طرح تشدید شناسایی فروشندگان وعرضه کنندگان موادمخدر و نیز همراهی خوب مردم از عمده‌ترین دلایل افزایش کشفیات موادمخدر در این شهرستان بوده است.

او  افزود: در شش ماهه نخست امسال  شاهد کاهش ۵۰ درصدی آمار جانباختگان فوتی برون شهری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده ایم که این خود نشان از تلاش همکاران پلیس راهور و تعامل مثبت شهروندان با آنان در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیکی بوده است.

او با تبیین برخی از اقدامات پلیس این شهرستان در پیشگیری از وقوع سرقت‌های مختلف تصریح کرد: در بازه زمانی ۶ ماهه امسال شاهد رشد ۶۱ درصدی افزایش کشفیات سرقت‌های به وقوع پیوسته در سطح شهرستان هستیم.

سرهنگ یگانه پور با بیان اینکه دستگیری مجرمان در حوزه‌های مختلف ۱۱ درصد نسبت به زمان مشابه پارسال افزایش یافته است، تصریح کرد: طی شش ماه گذشته ۲۸۸ سارق حرفه‌ای در اسفراین شناسایی و دستگیر شده اند که در این زمینه رشد ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین ضمن تشکر از همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای طرح‌های انتظامی افزود: مبارزه با موادمخدر یک موضوع اجتماعی است و باید تمامی آحاد جامعه در این راستا گام بردارند تا نتیجه مطلوب و مفید گرفته شودو در این خصوص نقش رسانه‌ها بخصوص جراید بی بدیل و حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.