طبق نظرسنجی‌های منتشر شده، ۸۴ درصد از رای دهندگان به ترامپ معتقدند که تبعیض علیه سفیدپوستان در آمریکا در چند سال آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه ویرجینیا که روز جمعه منتشر شد، اکثریت زیادی از افرادی که به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا رای دادند، نگران تبعیض علیه سفیدپوستان در این کشور هستند.

در گزارش هیل آمده است که ۸۴ درصد از رای دهندگان به ترامپ که در این نظرسنجی شرکت کردند، به شدت یا تا حدی معتقدند که تبعیض علیه سفیدپوستان در آمریکا در چند سال آینده افزایش می‌یابد. از سوی دیگر نیز ۳۸ درصد از شرکت کنندگانی که به بایدن رای دادند هم اظهار کردند که آن‌ها نیز چنین احساسی دارند.

در مورد تبعیض علیه اقلیت‌ها، ۸۷ درصد از رای دهندگان به بایدن گفتند که معتقدند سفیدپوستان نسبت به نژاد‌های دیگر برتری دارند. این در حالی است که ۳۸ درصد از رای دهندگان به ترامپ این عقیده را داشتند.

بر اساس این نظرسنجی ۹۱ درصد از رای دهندگان به بایدن معتقدند که نژادپرستی سازمان یافته در آمریکا یک بحران جدی است. در حالی که تنها ۴۵ درصد از رای دهندگان ترامپ گفتند که موافق این مسئله هستند.

در این گزارش همچنین آمده است: «سیاست‌های نژادی و قومی آمریکا به شکست خود نزدیک شده است.»

هیل همچنین خاطر نشان کرد که در حالی که رای دهندگان جو بایدن نژادپرستی سازمان یافته در آمریکا را یک مشکل جدی می‌دانند، رای دهندگان به دونالد ترامپ در نقطه مقابل آن‌ها قرار دارند و نگرانند که تبعیض علیه سفیدپوستان در چند سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.  

این نظرسنجی از ۲۲ ژوئیه تا ۴ اوت به صورت آنلاین انجام شد و ۲۰۱۲ رای دهنده شامل ۱۰۰۱ رای دهندگان ترامپ و ۱۰۱۱ رای دهندگان بایدن مورد بررسی قرار گرفت. خطای نظرسنجی مثبت یا منفی ۲.۲ واحد درصد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار