مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده است.

سید خلیل منبتی  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه ۱۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی در سیستان و بلوچستان مقاوم سازی شده است، گفت: اقدامات و برنامه‌های این نهاد بر محور حمایت از روستائیان جهت ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها است.

سید خلیل منبتی اظهار کرد: ۵۰ درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان در روستا‌ها ساکن هستند و بیش از ۱۱۱ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن مقاوم سازی شده اند که معادل ۴۱ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در استان است و بنیاد مسکن استان با استفاده از تسهیلات ملی مسکن روستایی سعی در مقاوم سازی ۱۶۰ هزار واحد مسکن غیر مقاوم در سنوات آتی دارد.

وی ادامه داد: برای بیش از ۳ هزار روستای استان طرح هادی روستایی تهیه شده و در بیش از ۶۵۰ روستای سطح استان نیز حداقل یک مرحله از طرح هادی اجرایی شده است که این همه در جهت فراهم آوردن بستر توسعه اقتصادی و اجتماعی روستا‌های استان صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: برای آن که همچنان صدای تولید در روستا‌ها شنیده شود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه بر اقدامات عمرانی و پرداختن به کالبد روستا‌ها به موضوعاتی همچون طرح آبادانی و پیشرفت جامع روستا‌های تفتان، رونق روستا‌های هدف گردشگری و احیای بافت با ارزش را در برنامه کاری خود قرار داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۱۱ هزار واحد مسکونی روستایی در سیستان و بلوچستان نیاز به مقاوم سازی دارد، گفت: اقدامات و برنامه‌های این نهاد بر محور حمایت از روستائیان جهت ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار