مقامات کشور قطر در دیدار با هیات طالبان آمادگی‌های خود برای همکاری با افغانستان را اعلام کردند.

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان و معین وزارت اطلاعات وفرهنگ صبح امروز یکشنبه(18 میزان) در تویترش از دیدار هیات طالبان تحت رهبری امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان با مقامات قطری خبر داد.

مجاهد نوشته است:" هیات طالبان با محمد بن عبدالرحمان بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه کشور قطر دیدار کرده و طرفین درباره روابط نیک، تطبیق پروژه های اقتصادی و یک سلسله موضوعات دیگر صحبت کرده اند".

سخنگوی طالبان نوشته است:" نخست وزیر قطر به جانب هیات طالبان اطمینان داده است که آماده همکاری با افغانستان بوده و از دیدار هیات افغانی با نمایندگان برخی کشور‌های دیگر جهان نیز ابراز خرسندی نموده اند".

به گفته مجاهد سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز در این دیدار خواستار روابط مستحکم کشور قطر با حکومت طالبان شده است.

اعلام آمادگی کشور قطر برای همکاری با دولت جدید افغانستان در حالی مطرح می‌شود که این کشور از جهان خواسته تا در به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان عجله نکند.

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در راس یک هیات بلند رتبه امارتی عصر روز جمعه(16 میزان) در اولین سفر خارجی خود وارد قطر شده و با نمایندگان امریکا و برخی کشور‌های دیگر دیدار کرده است. 

قابل یاداوری است که امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان پس از دیدار با مقامات آمریکایی گفته است که روی گشایش "صفحهٔ جدید میان دو کشور" بحث کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.