سرهنگ صدفی گفت: حفظ سوابق، ممانعت از سوء استفاده و دسترسی آسان به تصاویر سوانح از مزایای اجرای کروکی هوشمند است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سرهنگ غلامرضا صدفی، رئیس پلیس راهور استان قم در همایش تجلیل از ۲۰ نمونه ترافیکی استان، به شعار امسال هفته ناجا، «امنیت پایدار و پلیس هوشمند» اشاره کرد و افزود: طرح کروکی هوشمند که به صورت آزمایشی در استان قم در حال اجراست باعث شده تا ضمن حذف کاغذ از چرخه کروکی تصادفات، سوابق وسایل نقلیه نیز حفظ شود.

رئیس پلیس راهور استان قم افزود: تصویر برداری از صحنه تصادف برای استفاده در مراحل بعدی رسیدگی در پلیس راهور و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو از دیگر مزایای اجرای طرح کروکی هوشمند است.

سرهنگ صدفی بی توجهی به جلو را مهمترین عامل بروز حوادث رانندگی قم اعلام کرد و گفت: بیش از ۳۵ درصد از تصادفات استان به علت همین تخلف رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان قم همچنین از اتصال سیستم الکترونیکی مکاتبات دادگستری به پلیس راهور خبر داد و گفت: این اقدام روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد از مراجعات پلیس راهور را کاهش داده است.

مسعود طیبی، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز با اشاره به ضرورت آموزش و نهادینه کردن قوانین ترافیکی در میان دانش آموزان، گفت: در ماه‌های آینده با هدف آموزش بهتر رفتار‌های ترافیکی به دانش آموزان، ۲ پارک ترافیکی در بوستان‌های جوان و علوی، به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی برای کاهش مشکلات ترافیکی، گفت: برای بهبود اوضاع ترافیک شهر، نیازمند رویکرد سیستم ایمن هستیم که در آن علاوه بر نقش رانندگان باید نقش معابر و خودرو‌ها را نیز در کاهش مشکلات و معضلات ترافیکی شهر بررسی کرد.

در این مراسم از ۲۰ برگزیده ترافیکی استان قم شامل آموزشگاه رانندگی، راننده تاکسی، مدرسه نمونه، چند افسر پلیس راهور و مدیرانی از شهرداری قدردانی شد.

این ۲۰ برگزیده نقش موثری در ارتقاء و بهبود فرهنگ ترافیکی استان قم داشته اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار