مرکز حمایت از اسرای فلسطینی از یورش نظامیان مسلح صهیونیست به خانه خطیب مسجد الاقصی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، مرکز حمایت از اسرای فلسطینی امروز (یکشنبه) اعلام کرد نظامیان مسلح صهیونیست به منزل «الشیخ عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی یورش برده و او را برای تحقیق در برخی از امور به بازداشتگاه «المسکوبیه» احضار کردند.

این مرکز غیردولتی در ادامه گفت: هنوز دلیل احضار الشیخ عکرمه صبری مشخص نیست و صهیونیست‌ها هم چیزی درباره آن اعلام نکردند، اما خطیب مسجد معتقد است این احضاریه از سوی دادگاه صهیونیست‌ها و درخصوص عبادت یهودیان در مسجد الاقصی باشد.

چهارشنبه گذشته دادگاه رژیم صهیونیستی با صدور حکمی به شهرک نشینان اجازه داد «نماز خاموش» که یکی از اعمال مذهبی یهودیان است را در حیاط مسجد الاقصی اقامه کنند.

خطیب مسجد الاقصی نیز در واکنش به این حکم در ویدئویی تاکید کرد: این برای ما غیرقابل قبول است، زیرا مسجد الاقصی برای مسلمانان است.

بعد از شدید شدن واکنش فلسطینیان به این حکم دو روز بعد رژیم صهیونیستی اعلام کرد دادگاه مرکزی این رژیم در قدس اشغالی تصمیم دادگاه تجدیدنظر را مبنی بر اجازه شهرک نشینان برای اقامه «نماز خاموش» در مسجد الاقصی باطل کرده است.

مقامات صهیونیست قبلا هم صبری ۸۲ ساله را چندین بار بازداشت کرده و چندین ماه از ورود او به مسجد الاقصی جلوگیری کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار