فرماندار همدان گفت: احتمال قطع طولانی مدت آب در صورت عدم کاهش میزان مصرف در همدان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمدعلی محمدی فرماندار همدان در شورای مدیریت آب همدان خواستار اطلاع‌رسانی گسترده و مطلع کردن عموم مردم از وضعیت خاص منابع آبی شد و بیان کرد: احتمال قطع طولانی مدت آب در صورت عدم کاهش میزان مصرف در همدان وجود دارد.

اوبیان کرد: با وضعیت خاصی که به دنبال کاهش ۴۰ درصدی نزولات آسمانی و کمبود منابع آب رخ داده است حداکثر تلاش به منظور به حداقل رساندن قطع شدن آب مشترکان در حال انجام است.

فرماندار همدان ادامه داد: هم اکنون تنها نزدیک ۳۰ درصد مردم شهرستان نسبت به وضعیت فعلی کم آبی حساسیت دارند که لازم است عموم مردم شهرستان از این وضعیت مطلع و همراهی کنند.

او گفت: هم اکنون با کاهش چشمگیر منابع آب سد اکباتان بهره‌برداری از چندین حلقه چاه آب در اختیار و اجاره‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی با بیا اینکه با توجه به اتمام فصل زراعی انتقال روان آب‌ها از سرشاخه‌ها مد نظر قرار گرفته است اظهار داشت: تامین آب اضطراری از طریق اجاره چاه‌های کشاورزی بخش خصوصی تنها راهکار پیش روی ما در شرایط فعلی است.

این مسئول اضافه کرد: ضمن اعتمادسازی و انعقاد قرارداد با کشاورزان باید در این جهت اقدامات فوری انجام شود.

او با اشاره به قانون توزیع عادلانه آب و مدیریت بحران افزود: با هماهنگی مراجع قضایی و شورای تامین استان هماهنگی لازم در این زمینه به عمل آمده، اما اولویت باید اغناسازی و جلب همکاری بهره‌برداران چاه‌های کشاورزی شناسایی شده باشد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار