روند کاهشی دمای هوای استان مرکزی طی دو روز آینده تداوم خواهد یافت.

داودآبادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت:   به دلیل نفوذ زبانه‌های یک سامانه پرفشار از نواحی شمالی کشور و شمالی شدن جریانات بر روی کشور روند کاهشی دمای  هوای استان مرکزی طی دو روز آینده تداوم خواهد یافت.

داودآبادی افزود: بر این اساس به دلیل نزدیک شدن دمای هوا به صفر درجه سانتیگراد در مناطق سردسیر استان احتمال خسارات به برخی از محصولات زراعی و باغی حساس دور از انتظار نمی‌باشد.

او با بیان اینکه از روز سه شنبه دمای هوا روند افزایشی خواهد یافت اضافه کرد: تا روز سه شنبه آسمان استان مرکزی صاف خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد:، اما از روز چهارشنبه به دلیل افزایش ناپایداری در لایه‌های میانی جو بر میزان پوشش ابر در آسمان استان مرکزی افزوده خواهد شد.

هواشناسی کشوری هم پیش بینی کرد: در برخی مناطق اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده و خفیف باران رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل و همچنین بخش‌هایی از استان‌های یزد، اصفهان و کرمان وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

تا اواسط هفته روند افزایش نسبی دما در شمال غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز رخ خواهد داد و آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

انتهای پیام / ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار