اوجی گفت: چالش‌ها و پروژه‌های سال‌های آتی دولت در سرمایه‌گذاری و برنامه‌های وزارت نفت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد اوجی وزیر نفت در تشریح نشست امروز خود با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های وزارت نفت در بخش بالادستی نفت و گاز و بخش پایین‌دستی در دولت سیزدهم و همچنین چالش‌های وزارتخانه، پروژه‌های سال‌های آتی دولت در سرمایه‌گذاری و برنامه‌های وزارت نفت مورد بررسی و تشریح قرار داده شد.

وی ادامه داد: همچنین وضعیت فعلی صنعت نفت در حوزه‌های نفت و گاز و پالایش و پخش و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشریح شد. برنامه‌هایی را که در هر کدام از این حوزه‌ها مدنظر است و سرمایه گذاری‌های لازم را هم مطرح کردیم.

اوجی با تاکید بر تامین سرمایه گذاری در حوزه وزارت نفت اظهار کرد: کمک نمایندگان و کمیسیون صنایع در تحقق اهداف وزارت نفت مهم است که با راهکار‌های اشاره شده در نشست‌ها قابل پیشبرد خواهد بود.

وزیر نفت بیان کرد: در بخش میادین مشترک به عنوان اولویت ما در حوزه نفت و گاز، فشار افزایی میادین گازی به منظور حفظ و نگهداشت تولید و سرمایه‌گذاری در بخش‌های میان محصولی و صنایع پیشران پتروشیمی‌ها این سرمایه‌گذاری‌ها اهمیت دارد.

اوجی درباره موضوع بازار فروش محصولات نفت و گاز نیز گفت: با استفاده از تمامی ظرفیت‌های داخلی و دستگاه‌ها و همچنین پتانسیل‌های خارجی و تنوع قراردادها، فکر می‌کنم ان شاءالله خبر‌های خوبی در راه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به اینکه نیاز مصرف انرژی در دنیا و روند ۶ تا ۷ درصدی را با کاهش شیوع کرونا دارد پیش‌بینی ما این است که نیاز و تقاضا به انرژی روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

اوجی اظهار کرد: فروش نفت و همچنین فروش متنوع میعانات و تهاتر با کالا و سرمایه‌گذاری اتفاق خواهد افتاد. از هر سرمایه گذار چه در بخش بالادستی وزارت نفت و چه پایین دست که بخواهد در مقابل هزینه‌هایش دریافت نفت و میعانات گازی داشته باشد، استقبال می‌کنیم.

وزیر نفت یادآور شد: با تهاتر می‌توانیم منابع بسیاری از پروژه‌های عمرانی را که سنواتی هست، تامین کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار