مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام دهه سوم ماه صفر بیش از ۲۵۰۰ نفر در برنامه‌های مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در راستای شعار همه خادم الرضائیم شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سید مسعود میریان مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۲۵۰۰ نفر در برنامه‌های دهه آخرماه صفر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در برنامه‌های مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با هدف تحقق شعار همه خادم الرضاییم شرکت کردند.

او افزود: از برنامه‌هایی که در حرم مطهر رضوی در دهه آخر صفر برگزار شد می‌توان به برنامه‌های انس با صحیفه سجادیه، برنامه «بازهم خدمت» با بیان معارف قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه توسط نوجوانان خوش بیان و دانش‌آموزان رتبه‌دار و برنامه «نذر تلاوت» اشاره کرد.

مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی ادامه داد: برپایی کرسی‌های تلاوت در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد، یکی از برنامه‌های قرآنی در این ایام بود که در این محفل قاریان برجسته آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت می‌کردند.

حجت الاسلام میریان بیان کرد: پویش «نوجوانه‌های قرآنی» ویژه مخاطبان طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام و نوجوانان سراسرکشور در قالب مسابقه پیامکی با موضوع سیره اخلاقی تربیتی امام رضا (ع) از منظر قرآن کریم، از دیگر برنامه‌های ایام دهه آخر ماه صفر بوده است.

او تصریح کرد: در پویش غنچه‌های قرآنی که در دهه پایانی ماه صفر برگزار شد؛ فراگیران مهدالرضا علیه‌السلام و نونهالان کل کشور با ارسال نقاشی‌ها و تصاویر فضاآرایی خانه و محله خود با کمک خانواده‌هایشان پیرامون دهه آخرماه صفر با رویکرد قرآنی و همچنین زیارت نیابتی از طرف کودکان سراسر کشور در این پویش شرکت کردند و ارادت خالصانه و کودکانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان دادند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تاکید کرد: ختم بزرگ قرآن کریم در قالب پویش عاشقانه‌های قرآنی در بستر اپلیکشین «حب المتین» انجام شد که بیش از ۱۶۲۰ ختم قرآن توسط ﺧﺎﻧﻮاده‌ها صورت گرفت و ثواب آن به ساحت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن (ع) و امام رضا (ع) اهدا شد.


بیشتر بخوانید



حجت‌الاسلام میریان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های قرآنی مختص خراسان رضوی نبوده است اظهار کرد: این برنامه‌ها و پویش‌های قرآنی در سطح استان‌های کشور نیز برگزار شده است؛ در استان‌های مختلف برنامه‌های جمع خوانی سراج الله با محوریت سوره مبارکه انسان، در شب شهادت امام رضا علیه السلام در مساجد و اعتاب مقدسه سطح کشور برگزار شد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: نیاز به قرآن در همه زمان‌ها و مکان‌ها و برای اقشار مختلف در تمامی سنین وجود دارد لذا برنامه‌های مناسبتی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برهمین اساس تدبیر شده است.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.