تولید ۴۲۰ تن عسل در شهرستان سلسله

مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: ۴۲۰ تن عسل امسال در ۴۷۰ زنبورستان این شهرستان تولید و روانه بازار‌های فروش شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، مسعود غلامی،مدیر جهاد کشاورزی سلسله اظهار کرد: عسل تولیدی شهرستان به حدی مرغوب و ارگانیک است که عسل منطقه "پرسک" در چند سال گذشته رتبه سوم جهان را به لحاظ کیفیت کسب کرده است.

وی تصریح کرد: تعداد کندو‌های سلسله برابر آخرین سرشماری، ۴۲ هزار فروند برآورد می‌شود و متوسط تولید برای هر کندو بیش از ۱۱ کیلوگرم است.

وی با اشاره به درآمد بسیار مناسب و سودآوری عسل برای بهره برداران شهرستان گفت: برندسازی (ایجاد نام تجاری) و ایجاد صنایع تکمیلی مرتبط موجب معرفی این محصول در بازار‌های منطقه می‌شود بنابراین از بهره برداران درخواست می‌شود با حمایت‌های دولتی در این زمینه اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید عسل و فرآورده‌های جانبی و تخصیص سهمیه شکر یارانه‌ای جهت تنظیم دستی کندو‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش تولید و ارتقای کمیت و کیفیت محصول در شهرستان است.

غلامی همچنین عنوان کرد: گران شدن نهاده‌ها از قبیل شکر، نبود داروی ارگانیک و مناسب جهت درمان زنبور‌ها و نبود بیمه مهمترین مشکلاتی است که زنبورداران شهرستان سلسله با آن مواجه هستند.

وی گفت: با توجه به اینکه سلسله اقلیم مناسب و مراتع غنی جهت تولید عسل دارد امید می‌رود سال‌های آینده با برنامه ریزی و حمایت‌های بیشتر، تعداد زنبورداران بیشتر شده و تولید عسل با کیفیت، خوش طعم و بی نظیر در این شهرستان افزایش یابد.

شهرستان سلسله با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال لرستان قرار دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار