استاندار بوشهر گفت: رویکرد برنامه‌ها آموزش حضوری دانش‌آموزان است و همکاری دست‌اندرکاران برای فراهم شدن زمینه حضور دانش‌آموزان در مدارس ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با قدردانی از تلاش انقلابی و جهادی کارکنان درمان در مهار خیز پنجم کرونا، شرایط کنونی کرونایی استان بوشهر را مطلوب دانست و افزود: با روندی که در پیش است شرایط کرونایی استان بوشهر روز به روز بهتر می‌شود.

او با تأکید بر ابلاغ مصوبات جلسه ستاد مدیریت کرونا استان گفت: برنامه‌ها و طرح‌ها در حوزه مقابله با کرونا ادامه یابد.

استاندار بوشهر درباره بازگشایی مدارس هم عنوان کرد: رویکرد برنامه‌ها آموزش حضوری دانش‌آموزان است و همکاری دست‌اندرکاران برای فراهم شدن زمینه حضور دانش‌آموزان در مدارس ضروری است.

او گفت: بر اساس برنامه‌ریزی کشوری مدارس استان بازگشایی شود تا شاهد آموزش حضوری دانش‌آموزان در کلاس درس باشیم.

کاهش ۹۰ درصدی بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۸۶ هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌ و هزار و ۹۸۷ نفر هم فوت کرده‌اند، بیان کرد: تعداد بیماران بستری‌ در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان نسبت به ماه‌های مرداد و شهریورماه ۹۰ درصد کاهش یافته است و سیر نزولی ادامه دارد.

سعید کشمیری با اشاره به اینکه استان بوشهر از وضعیت نارنجی کرونایی خارج شده است، ادامه داد: با روند کاهشی مبتلایان انتظار می‌رود هفته آینده بیشتر شهرستان‌های استان از زرد به رنگ آبی کرونایی تبدیل شوند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده  است، عنوان کرد: ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک نوبت و ۴۱ درصد ۲ نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه در مرداد و شهریور موج طوفانی ابتلا و فوتی کرونایی در استان رخ داد، افزود: در نیمه نخست امسال استان بوشهر درگیر موج چهارم و پنجم کرونا بود و تابستانی طوفانی را در زمینه ابتلا به کرونا پشت سرگذاشته شد.

۵۰ درصد دانش‌آموزان استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با بیان اینکه ۵۰ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: این استان از نظر پوشش واکسیناسیون دانش آموزان نسبت به میانگین کشوری قدری عقب است.

علیمراد کرمی با بیان اینکه بیش از ۹۹.۵ درصد معلمان و کارکنان آموزشی استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، افزود: مدارس عشایری و مدارس روستایی زیر ۳۰ دانش‌آموز به‌زودی کلاس‌های حضوری برگزار می‌کنند.

او ادامه داد: کلاس‌های حضوری مدارس زیر ۳۰۰ نفر و مدارس بالای ۳۰۰ نفر دانش‌آموز هم از اول تا نیمه دوم آبان به‌تدریج با توجه به تصمیم شورای مدارس آغاز می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: ان‌شاءالله پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان استان تا آبان‌ بیش از ۷۵ درصد خواهد شد تا زمینه بازگشایی مدارس فراهم شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.