رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تایباد و باخرز گفت: تعداد ۵۰۰ موقوفه و مسجد در تایباد و باخرز به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل محمودی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تایباد و باخرز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تعداد ۵۰۰ موقوفه و مسجد در باخرز و تایباد در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است که از این تعداد ۱۷۲ مورد دارای سند هستند.

او با بیان اینکه موقوفات سند اجاره دارند و باید سالانه تمدید شوند، افزود: در یک سال گذشته در تایباد و باخرز، سند اجاره ۱۴۵ موقوفه تمدید شد و ۲۶ موقوفه نیز دارای سند مالکیت شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تایباد و باخرز ادامه داد: در همین یک سال گذشته، دو مورد وقف جدید انجام شده است که مربوط به امور قرآنی در روستای جوزقان و توسعه مسجد در روستای فرمان آباد تایباد می‌شوند.


بیشتر بخوانید


محمودی در خصوص امور عمرانی بقاع متبرکه بیان کرد: برای فضاسازی آرامگاه مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی حدود ۴۰ میلیون تومان و برای مرمت مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه ۳۲ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات این بنا‌ها در یک سال اخیر هزینه شده است.

او تصریح کرد: در مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران وابسته به سازمان اوقاف، تعداد ۱۰ از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند و یک نفر نیز مقام دوم استان را کسب کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تایباد و باخرز تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونا، تعداد پنج کپسول اکسیژن در مجموع به ارزش ۱۶ میلیون تومان از محل کمک‌های اداره کل و خیرین برای این شهرستان‌ها تهیه شد که در صورت لزوم در اختیار نهاد‌های بهداشتی قرار خواهند گرفت.



انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.