رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری اعضای باند اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : پس از مراجعه پسر جوانی به پلیس فتا مبنی بر اینکه شخصی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی اش در شبکه‌های اجتماعی، از او اخاذی کرده است، موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

او گفت : بر اساس ادعای شاکی، او ضمن آشنایی و اعتماد به این فرد در یکی از شبکه اجتماعی، تصاویر شخصی اش را برای او ارسال کرده و شخص مجرم پس از دریافت تصاویر با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی مبلغ ۳ میلیارد ریال از او اخاذی کرده است.

عباسی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرم را در یکی از استان‌های غربی شناسایی و با توجه به اهمیت موضوع تیمی متخصص از کارشناسان به استان موردنظر اعزام و متهمان را با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه افزود: در بررسی پرونده مشخص شد متهمان ابتدا طعمه‌هایشان را از میان افراد سرشناس شناسایی و سپس با همدستی یک زن اعتماد قربانیان را جلب و با اخذ فیلم‌های شخصی و خصوصی اقدام به اخاذی از آن‌ها می‌کرده‌اند.

او از کاربران خواست به افراد غریبه اعتماد نکنند و از ارسال موارد شخصی و خانوادگی به افراد ناشناس خودداری کنند.

عباسی گفت: درصورت مشاهده مواردی اینچنینی به‌هیچ‌وجه به درخواست‌ها و تهدیدات شخصی که اقدام به اخاذی می‌کند توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه با بیان اینکه سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری است گفت: کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت و در صورت نیاز گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.