با اعلام بانک مرکزی آمریکا مبنی بر کاهش خرید اوراق قرضه، نرخ برابری دلار در برابر ین به بالاترین میزان خود در ۲.۵ سال گذشته رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بازده ماهانه اوراق قرضه آمریکا در گزارش‌های اخیر افزایش داشته و موجب شده بازده خزانه داری نیز با ۱.۶۱ درصد افزایش به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته برسد. همین امر موجب تقویت ارزش دلار در معاملات جهانی شده است.

بر این اساس، نرخ برابری ین ژاپن که در میان ارز‌ها بیشترین واکنش را به قیمت دلار نشان می‌دهد، در روز‌های اخیر کاهش یافت و به میزان ۱۱۲.۳۲ ین در مقابل هر دلار آمریکا رسید. این قیمت کمترین میزان از آوریل ۲۰۱۹ تا به امروز است.

نرخ برابری یورو در قبال دلار آمریکا روز گذشته به میزان ۱.۱۵۷۵ رسید که نسبت به میزان روز‌های اخیر که پایین‌ترین سطح در سال گذشته بود اندکی افزایش داشت. شاخص دلار هم به رقم ۹۴.۰۹ رسید که از بالاترین سطح خود در یک سال گذشته یعنی ۹۴.۵۰۴ فاصله چندانی نداشت.

هر پوند انگلیس هم با ۱.۳۶۲۳ دلار آمریکا داد و ستد شد که اوضاع بهتری نسبت به سایر ارز‌ها داشت. انتظار می‌رود بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره بانکی را برای مهار تورم در این کشور افزایش دهد. هر دلار آمریکا نیز با ۱.۲۴۷۳ دلار کانادا معامله شد که بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته محسوب می شود. همچنین هر دلار  با ۶.۴۴۳۸ یوان چین معامله شد که افزایشی نسبی را به ثبت رسانده است.

در رمز ارز‌های پایه هم بیت کوین در قیمت ۵۴ هزار دلار و ۷۸ سنت ثابت ماند، در حالی که اتر با کمی افزایش به قیمت ۳ هزار دلار و ۴۵ سنت رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
دولت باید از خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتالی مالیات کسب کند وگرنه تمام سرمایه های مردم از کشور خارج میشود
آخرین اخبار