جوادیان گفت: یکی از استانداردترین و ایمن‌ترین سیستم‌های روشنایی در بوستان علوی ایجاد شده‌ است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌هاوفضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه بوستان علوی یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بوستان‌های قدیمی شهر قم است، گفت: از گذشته این بوستان مورد توجه شهروندان بوده و به تازگی نیز به قطب تفریحی و گردشگری تبدیل شده‌است.

مدیرعامل سازمان پارک‌هاوفضای سبز شهرداری قم با اشاره به بهره‌برداری از سورتمه ریلی، تله‌سیژ و شهربازی بوستان مذکور، تصریح کرد: به همین خاطر شهروندان استقبال خوبی از بوستان دارند و با توجه به اینکه در گذشته سیستم روشنایی بوستان مشکل داشته، احداث سیستم روشنایی بوستان در دستور کار سازمان پارک‌ها قرار گرفت.

جوادیان با بیان اینکه یکی از استانداردترین و ایمن‌ترین سیستم‌های روشنایی در بوستان علوی ایجاد شده، افزود: این طرح همزمان با گشایش طرح تله‌سیژ به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل پارک‌های قم با تاکید بر اینکه یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های ایمن‌سازی و استانداردسازی سیستم روشنایی در بوستان علوی اجرا شد، تصریح کرد: در این طرح بیش از ۹۰۰ پایه و سرچراغ کوتاه سه متری، بیش از ۸۰ پرژکتور، پایه پرژکتور و پایه لاک‌پشتی معابر، ۱۶ تابلو توزیع اصلی یا فرعی نصب شده‌است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) نیز با بیان اینکه در حال حاضر ساماندهی بخش نخست طرح چهل اختران که تملک و تخریب آن به پایان رسیده در دستور کار قرار گرفته است، گفت: متاسفانه با بلاتکلیفی طرح ۴۸ هکتاری این طرح ساماندهی نخواهد شد.

علیرضا خاکی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی محله چهل اختران گفت: طرح ساماندهی محدوده چهل اختران ۱۰ سال پیش با منابع آن زمان به تصویب رسید.

او با مطرح کردن مشکل‌های تملک این محدوده در گذر زمان بیان کرد: متاسفانه عمده مشکل‌های طرح، مربوط به تحقق پیدا نکردن بودجه و افزایش قیمت‌ها در سال‌های گذشته است.

مدیرعامل بهسازی اطراف حرم مطهر از برگزاری جلسه‌های متعدد با اهالی و معتمدان محل خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ساماندهی بخش نخست طرح که تملک و تخریب آن به پایان رسیده در دستور کار قرار گرفته‌است.

خاکی مشخص شدن سهم شهرداری را در ساماندهی مرحله نخست طرح مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: شهرداری در حال تهیه برنامه و طرح برآورد هزینه‌ها بوده و امیدواریم تا پایان سال اقدام‌های بهسازی به اتمام برسد.

مدیرعامل بهسازی اطراف حرم مطهر با تاکید بر اختصاص منابع دولتی برای ساماندهی نهایی این طرح، گفت: متاسفانه با بلاتکلیفی طرح ۴۸ هکتاری این طرح ساماندهی نخواهد شد و شهرداری درحال پیگیری این طرح است.

خاکی شان و جایگاه امامزاده حضرت موسی مبرقع (ع) و هیات چهل اختران و همچنین سوابق تاریخی منطقه را یادآور شد و افزود: شهرداری پیگیر طرح ساماندهی موقت در این محدوده نیز بوده و امیدواریم بتوانیم متناسب با شان و جایگاه شهروندان کاری انجام دهیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: فضای سبز ، بوستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار