در همایش «بانوان فرهنگ یار» مطرح شد؛

حضور زنان برای حل مشکلات جامعه بسیار مهم است/ زنان می‌توانند تکیه گاه اجتماع باشند

در همایش «بانوان فرهنگ یار»، حضور زنان به عنوان فرهنگ سازان، راهکار مناسبی برای حل مشکلات جامعه عنوان شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مینو اصلانی رئیس بسیج زنان کشور در همایش «بانوان فرهنگ یار» اظهار کرد: آسان‌ترین راهکار برای حل بخشی از مسائل این است که ما مردم را به کاهش آسیب‌ها و تصادفات دعوت کنیم. ورود مردم بهترین راهکاری است که توفیقات زیادی هم دارد.

وی ادامه داد: حضور زنان به عنوان فرهنگ سازان، راهکار مناسبی برای حل مشکلات است، با ورود مردم همیشه مصادیق بسیار سریع جمع شده است، همچنین در فضای مجازی با همت نیرو‌های راهور عملیات‌های مشترکی انجام شده است.

رئیس بسیج زنان کشور بیان کرد: امیدواریم روزی برادران راهور ناجا اعلام کنند که تصادفات به صفر رسیده است و بسیج هم کماکان در این خدمتگزاری شریک است.

آمار تصادفات رانندگی، تهدیدی برای سلامت کشور است

در ادامه زهره الهیان رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس ضمن تشکر از  فرماندهی پلیس راهور گفت: فرهنگ سازی در حوزه ترافیک موضوعی است که از لحاظ علمی هم ثابت شده است و باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

وی افزود: حدود ۳۰۰ هزار مجروح تصادفی در سال داریم که این آمار یک تهدید برای سلامت کل کشور است. در کنار آن، چندین برابر آمار فوتی داریم که بسیار خطرناک تر است.  ۲ عامل برای کاهش مرگ و میر‌های ترافیکی وجود دارد که یکی از آن فرهنگ سازی و دیگری استفاده از فناوری است.

بها دادن به توانایی بانوان باید رو به توسعه باشد

انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس جمهور در این همایش اظهار کرد: از دهه ٧٠ حرکت‌های خوبی برای به کار گرفتن خواهران در نیروی انتظامی انجام شده و شاهد حضور مفید آن‌ها هستیم  و عملکردشان به ما گزارش می‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم بها دادن به توانایی بانوان و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها رو به توسعه باشد. زنان می‌توانند نقش تکیه گاه در خانواده و اجتماع  را بازی کنند.  باید از پلیس راهور بابت توجه به این موضوع بسیار تشکر کنیم.

خزعلی گفت: ما باید به چگونگی آموزش و پژوهش بپردازیم و اجرایی شدن عمل را در دستور کار قرار دهیم. این نقش بزرگ به عهده مادران است که به عنوان تربیت کنندگان هسته‌های مرکزی باید آموزش ببینند.

وی یادآور شد: امیدواریم بانوان قدر استعداد و ظرفیت خود را بدانند و از آن در مسیر بالا بردن سطح فکر، فرهنگ و تمدن جامعه استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بسیج ، بانوان کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار