سرهنگ معین الدینی گفت: کمتر از ۱۹ درصد تخلفات صورت گرفته از سوی رانندگان مربوط به بانوان است که نشان از تقید بانوان به قوانین می باشد.

سرهنگ امیر معین الدینی، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان در حاشیه دومین همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک که همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانسی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی کرمان برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: با توجه به اینکه در هر کدام از خودرو‌های ما امکان دارد یکی از سرنشینان کودک و نوجوان باشند، طرح همیار پلیس ویژه کودکان و نوجوانان از سال‌های قبل کلید خورد و پس از بررسی محاسن آن، تاثیرگذاریش در امر کاهش تصادفات و منضبط کردن برخی از رانندگان که حتی با هشدار کوچکی از طرف فرزندانشان آن راننده متوجه خطای خود می‌شد، محرز شد.

او افزود: در این طرح نباید نقش مهم بانوان را در خانواده به عنوان جامعه کوچک تری نادیده گرفت، به همین منظور پلیس راهور به این فکر افتاد که بانوان هم می‌توانند کمک بسیار بزرگی داشته باشد و همان نقشی را که در تربیت فرزندان و انضباط بخشی و سلامتی آن‌ها ایفاء می‌کنند در رانندگی چه به عنوان سرنشین و چه به عنوان راننده ایفاء کنند بنابراین ما از این ظرفیت بهره بردیم تا بتوانیم در کاهش آمار تصادفات و تلفات آن قدمی برداریم.

او با اشاره به اینکه امروز دومین همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک به صورت ویدئو کنفرانسی همزمان با سراسر کشور در کرمان برگزار شده است، بیان کرد: تقریبا ۷ میلیون نفر از بانوان در کشور گواهینامه دارند و برخی در کنار خانواده هستند و چون که در اکثر خودرو‌ها حضور دارند، تقاضای ما از آن‌ها این است که اگر راننده‌ای مرتکب خلافی شد، به او یادآوری کنند.

سرهنگ معین الدینی گفت: نزدیک به ۸۰ درصد عامل انسانی، علت بروز تصادفات هستند، به همین دلیل نقش فردی که در ماشین حضور دارد، موثر است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان افزود: هدف گذاری که این همایش کرده، این است که از نقش بانوانی که در ادارات و سازمان‌ها مشغول به کار هستند برای تسهیل در رانندگی و کاهش تصادفات استفاده کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.