به مناسبت هفته ملی کودک بیش از ۱۰۰ قطعه دلقک ماهی بومی آب‌های خلیج فارس در ساحل روستای شیب دراز قشم رها شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد شریف رنجبر ، مدیر پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم  با اشاره به رهاسازی بیش از ۱۰۰ قطعه دلقک ماهی بومی آب‌های خلیج فارس در ساحل روستای شیب دراز قشم به مناسبت هفته ملی کودک گفت: رها سازی دلقک ماهی‌ها با حضور ۱۵۰ کودک انجام شد.

رنجبر هدف از این کار را بازسازی ذخایر گونه‌های در معرض خطر خلیج فارس، فرهنگ سازی و آشنایی با ذخایر ارزشمند این منطقه عنوان کرد.

اوبا اشاره اینکه تاکنون در سه مرحله دلقک ماهی در اب‌های جزیره قشم رهاسازی شده است افزود: تا پایان این طرح بیش از ۷۰۰ قطعه دیگر دلقک ماهی در سواحل جزایر قشم، هنگام و لارک رهاسازی می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم) گفت: بودجه این طرح از سوی سازمان ملل، بخش برنامه کمک‌های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی (SGP) با دو هدف ترمیم و بازسازی بافت‌های مرجانی منطقه خلیج فارس و رهاسازی ماهیان زینتی در اختیار جامعه محلی قرار گرفت.

رنجبر گفت: گرمایش زمین، تغییرات اقلیمی، روش‌های صید مخرب و آلودگی سواحل مرجانی تنها بخشی از عواملی است که بستر‌های مرجانی، زیستگاه‌های شقایق دریایی و دلقک ماهی‌های موجود در منطقه خلیج فارس را تهدید می‌کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان افزود: توسعه پایدار و متوازن منابع محیطی و در معرض تهدید جهت بازسازی محیط زیست یکی از اقداماتی است که از جهات مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اهمیت دارد.

به گفته دریانورد؛ تکثیر ماهی‌های زینتی بومی خلیج فارس، علاوه بر کمک به حفظ ذخایر در معرض تهدید این منطقه، می‌تواند از طریق صادرات به سایر کشور‌ها بویژه کشور‌های حوزه خلیج فارس آورده اقتصادی و درآمد ارزی نیز به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار