مردم سوری جولان اشغالی در اعتراض به پروژه افزایش شهرک‌سازی در این منطقه تظاهرات کردند و خواستار بازگشت این نواحی به خاک سوریه شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، مردم مناطق جولان اشغالی در اعتراض به تصرف زمین‌های خود توسط رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک‌های جدید تظاهرات و در بیانیه‌ای جمعی اعلام کردند جولان متعلق به سوریه است و فقط توسط صهیونیست‌ها اشغال شده است.

آن‌ها حین این تظاهرات افزودند: ما مخالف تصرف زمین‌های خود از سوی اسرائیل و خواهان بازگشت این نواحی به خاک سوریه هستیم و هیچ‌گونه شروع پروژه برای افزایش شهرک‌های صهیونیستی را نمی‌پذیریم.

در مقابل نیز وزارت خارجه سوریه به این تظاهرات واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای گفت: ما اظهارات نخست وزیر اسرائیل در مورد افزایش تعداد شهرک نشینان در جولان اشغالی را محکوم می‌کنیم. جولان سرانجام به خاک ما باز خواهد گشت چه در آینده‌ای نزدیک چه در آینده‌ای دور.

رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) مقرر کرد گام جدیدی درباره بلندی‌های جولان اشغالی سوریه بردارد. این رژیم در این خصوص اعلام کرد طرح احداث ۴۰۰۰ واحد مسکونی در مناطق حومه‌ای در شورای منطقه‌ای جولان را قرار است کلید بزند و هدف آن دو چندان کردن تعداد ساکنان ارتفاعات جولان و رساندن آن به ۸۴۰۰ خانوار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار