رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان در برنامه شاد آموزشی با اشاره به وجود آسیب‌ها وتهدیدات متعدد در فضای مجازی، گفت: مدیریت وسواد رسانه‌ای والدین و خانواده‌ها برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی فرزندان یک ضرورت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،سرهنگ امیر حسین کیخا رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته ناجا و ارائه برنامه‌های آموزش همگانی دانش آموزان به طور آنلاین در محل آموزش و پرورش در "برنامه شاد آموزشی دانش آموزان" پیراموان آسیب‌های اجتماعی به ویژه فضای مجازی و خطرات آن سخنرانی  کردند.

وی در این برنامه آموزشی با اشاره به تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر کارکرد‌های خانواده‌ها در جامعه اسلامی، اظهار داشت: فضای مجازی امروز به یک واقعیت انکار ناپذیر در زندگی مردم به خصوص در بحث اموزشی تبدیل شده و حضور در این فضا بدون شناخت و آگاهی کافی بسیار خطرناک است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان با بیان اینکه فضای مجازی و اینترنت در دنیای امروز به گونه‌ای نفوذ کرده است که نمی‌توان بدون آن زندگی را تصور کرد، گفت: در همین فضا آسیب‌های متعددی وجود دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها شکستن مرز باور‌ها و ارزش‌ها است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بروز آسیب‌های نو ظهور اجتماعی می‌تواند زمینه ساز نوع جدیدی از آسیب‌های اجتماعی و روانی باشد، گفت: در همین راستا برنامه ریزی برای شناسایی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های فضای مجازی لازم و ضروری است.
وی با بیان اینکه اینترنت و فضای مجازی امروزه به عنوان ابزاری مناسب برای توسعه افکار و اندیشه‌ها در همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و بالاخص دانش آموزان که با توجه به شرایط کنونی بیماری کرونا و استفاده ازبرنامه شاد آموزشی محسوب می‌شود به شرطی که در راه صحیح استفاده شود، تصریح کرد: والدین و دانش اموزان برای ورود به دنیای مجازی باید اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند چرا که ارتباط سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری کاربران این فضا در اولویت بوده و مدیریت و سواد رسانه‌ای برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی یک ضرورت است.

سرهنگ کیخا در خاتمه استفاده از ظرفیت هایی، چون رسانه‌های دیداری و شنیداری را در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی برای خانواده‌ها و فرزندان آنان بسیارمهم و تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از آموزه‌های دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر و هنجارسازی مثبت و ترویج فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی بسیار مهم است.

انتهای پیام/.ع

برچسب ها: هفته ناجا ، شبکه شاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار