طرح جنگل‌کاری در استان اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:تا پایان امسال طرح جنگل کاری ۱۰۰ هکتار در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمود قلی‌زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت :توسعه جنگل و تولید نهال در این استان مورد توجه قرار گرفته و از ۱۰۰ هکتار جنگل کاری قسمت عمده اش در پاییز کاشته می‌شود. 

او افزود :تولید نهال هم در ایستگاه نهال مغان به میزان ۶ میلیون و ۴۰۰ اصله انجام شده که با بهره‌برداری از آنها شاهد توسعه فضای سبز در استان خواهیم بود.

قلی زاده  از احیا ، توسعه و عملیات مراقبتی بیش از ۴۰۰ هکتار از جنگل‌های این استان خبر داد و گفت:برای احیا ، توسعه و غنی‌سازی بقیه جنگل‌ها و حفاظت از مناطق جنگی استان هم برنامه‌ریزی شده است که به مرور انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در استان اردبیل باید نهادینه شود، گفت: فرهنگ‌سازی  برای حفظ و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها یک ضرورت است و نقش رسانه‌ها در ترویج و اشاعه فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین مردم بسیار مهم و سازنده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل مجموع مساحت عرصه‌های منابع طبیعی استان را ۹۷۱ هزار و ۷۰۲  هکتار اعلام کرد و افزود: این مساحت بیش از ۷۰ درصد خاک استان را شامل می‌شود.

قلی‌زاده با اشاره به سیاست‌های کلی مدیریت منابع طبیعی استان با محوریت بخش فنی و آبخیزداری گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف در بخش آبخیزداری توجه به آبراهه‌های فرعی ، سرشاخه‌ها و مراتع استان است و با طراحی و اجرای انواع فعالیت‌های مکانیکی، بیولوژیکی وبیومکانیکی تلاش کردیم تا ضمن کنترل و حفظ تناسب مقدار دام موجود با ظرفیت مراتع استان نسبت به ارتقای پوشش گیاهی و پیشگیری از آبشویی خاک در قالب تهیه و اجرای طرح‌های مرتع‌داری اقدام کنیم.

او بیان کرد: رویکرد مدیریت منابع طبیعی استان توسعه طرح‌های مرتعداری به طرح‌های چندمنظوره و استفاده از سایر ظرفیت‌های مراتع برای بهبود معیشت دامداران است که از جمله این فعالیت‌ها توجه به کشت گیاهان دارویی در قالب طرح‌های جدید به موازات دامداری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
اردبیل کلی فضای مستعد کنار نهر های آب برای درختکاری دارد اما....متاسفانه...