نماینده ورزش طلاب حوزه‌های علمیه کشورگفت: یازده هزار ورزشکار طلبه در رشته‌های مختلف ورزشی در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت السلام پناهی ، نماینده ورزش طلاب حوزه های علمیه کشور در دیدار با مدیرکل ورزش وجوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه یازده هزار طلبه ورزشکار در کشور در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند گفت: با توجه به ظرفیت استان اردبیل و با شناختی که از طلبه های این استان داریم و فعالیت های ورزشی گسترده در رشته های مختلف ورزشی نیاز است از طرف اداره کل ورزش وجوانان این قشر از ورزشکاران نیز حمایت شوند.

او با تاکید براینکه نیاز است برای طلاب، ورزش هدفمند تعریف شود افزود: در حال حاضر توانستیم 10 رشته ورزشی را برای طلاب ساماندهی بکنیم و برای هر رشته ورزشی مسئولی را انتخاب کرده ایم.

او گفت: با تفاهم نامه ای که با وزارت ورزش وجوانان منعقد شد به دنبال سند اجرایی این موضوع هستیم تا بتوانیم بصورت رسمی فعالیت های ورزشی طلاب را از طریق استانها هم پیگیری بکنیم.

انوشیروانی، مدیر کل ورزش وجوانان استان هم در این دیدار از موضوع گسترش و توسعه ورزش در بین طلاب استقبال کرد و گفت: استفاده از ظرفیت طلاب در برنامه های فرهنگی و ورزشی مورد توجه اداره کل می باشد و هماهنگی های لازم را برای برگزاری دوره های ورزشی برای طلاب با هیات های ورزشی انجام خواهیم داد.

او افزود: در بخش ورزش همگانی هم با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که حوزه های علمیه استان وجود دارد می توانیم در بخش های مختلف اعم از برگزاری همایش های پیاده روی با خانواده، گلگشت، طبیعت گردی و کوه روی بخوبی از این ظرفیت بهره گیریم.

او تصریح کرد: حضور روحانیون و طلاب در کنار ورزش می تواند ورزشکاران ما را از لحاظ آموزه های دینی و فرهنگی و آئینی مذهبی و به خصوص در بعد روانشناسی ورزشی فرهنگی کمک بسزایی کرده و تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.