آرامگاه حافظ شیرازی گلباران شد + تصاویر و فیلم

آرامگاه خواجه اهل راز حافظِ شیرازی گلباران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صبح امروز سه شنبه ۲۰ مهرماه به مناسبت بیست و پنجمین یادروز خواجه شمس الدین حافظ شیرازی ملقب به لسان الغیب، آرامگاه این شاعر بزرگ جهان گلباران شد.

حافظیه شیراز، امروز، پذیرای هنرمندان و فرهنگ‌وران شیرازی بود که همراه با صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان فارس و کوروش کمالی سروستانی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز بر آرامگاه لسان‌الغیب، خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی، گرد آمده بودند.

در این آیین، فرهنگ‌وران و هنرمندان، با گذاشتن دست‌گل یادبود، یادروز این سراینده مهر و دوستی را گرامی داشتند.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین، گفت: حافظ شیرازی با طبع پاک و بدیع خود، چندین هزار بیت ارزشمند و بلند را برای ما به جا گذاشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این سخن که سروده‌های حافظ، ما را به بالای عرش و آسمان برده است و با زیباترین عوالم و دقیق‌ترین احساسات آشنا می‌کند، افزود: غزل‌های این شاعر بزرگ، زخم‌های ما را مرهم و سختی‌های ما را دستگیر است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس سروده‌های لسان‌الغیب را آموزاننده بردباری در دشواری دانست و ادامه داد: در این سروده‌ها، گذشت، بخشش، نیکی و ازخودگذشتگی را می‌توان یافت و از آن بهره‌ها برد.

او با اشاره به اینکه اشعار حافظ ما را به سوی سعادت حقیقی که عشق است، رهنمون می‌کند، افزود: امروز با گذر از بیست و پنجمین یادروز حافظ، امید داریم که بتوانیم حافظ را به جهانیان بیش از پیش بشناسانیم.

هر ساله ۲۰ مهر مراسم بزرگداشت حافظ در شیراز برگزار می‌شود که این مراسم پنج شنبه هفته جاری در شیراز با حضور حافظ دوستان در آرامگاه این شاعر بزرگ برگزار خواهد شد.

آئین گلباران

آرامگاه حافظ شیرازی

آئین گلباران آرامگاه حافظ

حضور مسئولان در آرامگاه حافظ شیرازی

حضور مسئولان در مراسم گلباران آرامگاه حافظ شیرازی

مراسم گلباران آرامگاه حافظ شیرازی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۵:۴۴ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
حافظ بزرگ واقعا یادت گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
واقعا در جهان همچون حافظ کسی نیست.
آخرین اخبار