معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای گفتگو درباره روابط دو جانبه بین واشنگتن و مسکو وارد کشور روسیه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه در سفر به روسیه وارد ساختمان وزارت خارجه این کشور شد و انتظار می‌رود با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کند.

این دیپلمات آمریکایی قصد دارد در این سفر علاوه بر دیدار با ریابکوف با دیمیتری کوزاک، معاون ستاد کرملین و یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه ملاقات داشته باشد.

نولاند روز دوشنبه، هنگام ورود به مسکو به اسپوتنیک گفت که مذاکرات وی با مقامات روسی بر روابط دو جانبه پایدار و قابل پیش بینی متمرکز است.

نولاند قرار است  پس از سفر به پایتخت روسیه از بیروت و لندن دیدن کند.

پیش از این، روسیه در پاسخ به ممنوعیت ورود واشنگتن به چندین مقام روسی و کارشناس امور خارجه مانع از ورود نولاند به روسیه شده بود.  با این حال، قبل از سفر وی، آمریکا اسامی چندین دیپلمات روس را از لیست تحریم خود حذف کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد در ازای رضایت روسیه برای ورود «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا به خاک کشورش، تحریم چند تن از مقامات روسیه نیز حذف شد.

طبق اعلام ماریا زاخارووا، درخواست سفر نولاند به مسکو از سوی طرف آمریکایی مطرح شده بود. او با اشاره به نام نولاند گفت: در حقیقت، چنین فردی در فهرست تحریم بود. 

به تازگی منابع خبری از درخواست برخی سناتور‌های آمریکایی برای اخراج ۳۰۰ دیپلمات روس از این کشور خبر دادند. سناتور‌های دموکرات و جمهوریخواه در نامه‌ای خواستند که در صورت عدم صدور روادید بیشتر برای آمریکایی‌ها در راستای فعالیت در اماکن دیپلماتیک واشنگتن در روسیه، ۳۰۰دیپلمات روس را از این کشور اخراج کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار