مشکل آنتن دهی و سرعت اینترنت در مسکن مهر فولادشهر تمامی ندارد، به حدی که در سال تحصیلی جدید دانش آموزان برای آنتن دهی بهتر موبایل به خیابان‌ها می آیند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در حالی که هنوز شرایط برای برگزاری کلاس‌های حضوری فراهم نشده و آموزش‌مدارس و دانشگاه‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود ، ساکنان مسکن‌مهر فولادشهر که با ۳۲ هزار واحد دومین پروژه بزرگ مهر کشور است، با مشکلات فراوانی از جمله آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه و اینترنت دست ‌و پنجه نرم می کنند.

مسکن‌مهر فولادشهر برای تامین آنتن‌دهی پایدار و نرمال تلفن همراه و اینترنت همراه نیاز به نصب حداقل ۶ دستگاه دکل تلفن همراه برای اپراتورهای مختلف است.

در حال حاضر دانش‌آموزان مهرنشین در برخی محلات برای شرکت در کلاس‌های آنلاین باید از منازل خود خارج شوند و در کوچه و خیابان به دنبال نقاطی بگردند که اینترنت همراه آنتن‌دهی داشته باشد.

حل مشکل اینترنت فولادشهر در دستور کار

مهران قدوسی معاون ارتباطات سیار منطقه اصفهان با اشاره به اینکه برای پهنای باند اینترنتی توسعه روستایی و شهری سه مرحله طراحی میدانی، تامین تجهیزات و مکان یابی باید در نظر گرفته شود گفت: برای محدوده پوشش دهی اینترنت در مسکن مهر فولادشهر و بهارستان برنامه خاصی طراحی شده، تعداد زیادی تجهیزات خریداری شده و حتی طراحی های لازم نیز انجام شده است.

او ادامه داد: مکاتبات متعددی از تیرماه امسال تاکنون با اداره کل راه و شهرسازی برای تغییر کاربری قطعات زمین پیش بینی شده برای نصب تجهیزات داشته ایم اما به دلایلی این مهم به تعویق افتاده، هرچه زودتر این تغییر کاربری ها انجام شود تجهیزات سریع تر نصب می‌شوند و سرعت اینترنت موبایل نیز به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

معاون ارتباطات سیار منطقه اصفهان بیان کرد: در خصوص شهرستان های فریدونشهر، بویین میاندشت و مبارکه نیز طرح های مفصلی پیش‌بینی کردیم که در مرحله مکان یابی برای نصب تجهیزات هستیم و برای مکان یابی مناسب نیز بایستی تغییر کاربری بررسی شود که این امر همراهی شهرداری‌ها و مردم را می‌طلبد.

قدوسی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تغییر کاربری و مکان‌یابی سرعت پهنای باند اینترنت سریع تر می شود که همین امر در آموزش مجازی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار