۷۰ درصد عشایر استان اصفهان کوچ پاییزه را آغاز کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کوچ عشایر از استان اصفهان اوایل شهریور آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

منصور شیشه‌فروش افزود: حدود ۵۴ هزار عشایر در قالب ۱۲ هزار خانوار از ایل قشقایی و بختیاری هستند که به مناطق قشلاقی فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان می‌روند.

وی افزود: همزمان ۶ هزار نفر از ایل عرب جرقویه پس از ییلاق در چهارمحال و بختیاری و سمیرم از مهرماه به اصفهان باز می‌گردند و در جرقویه و رامشه قشلاق می‌کنند.

شیشه فروش با اشاره به اینکه ۶۰ درصد کوچ عشایر با وسیله نقلیه است گفت: عشایر استان اصفهان ۳۰ هزار هکتار زمین زراعی و یک میلیون رأس دام دارند که در تولید گوشت و لبنیات، محصولات باغی، سیب و عسل، صنایع دستی همچون گلیم که گلیم قشقایی ثبت یونسکو است، فعالیت می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه عشایر در ۳۰۰ نقطه در استان اصفهان استقرار داشتند، افزود: عشایر از اواخر فروردین به استان اصفهان کوچ کردند و در این مدت غربالگری در بخش کرونا انجام شد که بیشتر آن‌ها واکسن کرونا دریافت کردند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار