۴۵۰ هزارهکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی برای تعلیف دام مرتعداران آزادسازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: ۴۵۰ هزارهکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان که در سنوات قبل، از محل اعتبارات دولتی و با مشارکت بهره برداران عرصه‌های مرتعی، احیاء و اصلاح شده، برای تعلیف دام مرتعداران ذی حق استان؛ مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: ۳۰۰ هزار واحد دامی متعلق به ۶۲۵۰ خانوار مرتعدار و دامدار روستایی و عشایری، در ۱۱۰ منطقه در سطح استان به مدت ۸۰ تا ۹۰ روز از این مراتع بهره برداری خواهند کرد و طی این مدت، بهره برداران مکلف به رعایت نکات فنی قید شده در پروانه‌های موقت صادره هستند.

نصرآبادی گفت: با احیا این عرصه‌ها علاوه بر حفاظت از خاک، اهداف مربوط به اصلاح و احیاء مراتع، بهبود وضعیت پوشش گیاهی، حفظ منابع آب و خاک و جلوگیری از فرسایش خاک و بهبود عوامل زیست محیطی محقق شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: این امر سبب افزایش تولید علوفه خشک و در پی آن علوفه قابل برداشت به میزان ۹۲.۱۰ هزار تن به ارزش ریالی ۲۳۰ میلیارد ریال شده است.

نصرآبادی بهبود وضع معیشتی و اقتصاد بهره برداران مرتعی استان را از دیگر مزایای این طرح دانست و گفت: قیمت هر کیلوگرم علوفه مرتعی ۲۰۳۰۰ ریال معادل ۷۰ % قیمت جو است که صرفه اقتصادی را برای دامدار به دنبال دارد.

انتهای پیام / ط ا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار