بنیادی فر: سیستم var تست شده در دیدار ایران و کره جنوبی شرایط خوبی داشت

داور بین المللی فوتبال ایران درباره استفاده از کمک داور ویدیویی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، موعود بنیادی فر داور بین المللی فوتبال کشورمان که در دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی به عنوان داور var مشغول به فعالیت بود درباره استفاده از این سیستم در ایران گفت: خوشبختانه سیستمی که مورد تأیید فیفاست وارد کشور شده و خیلی هم خوب بود. ما با این سیستم کار کردیم و شرایط خوبی دارد. تمرین خوبی با این سیستم انجام دادیم و امیدوارم کار را جلو ببریم.

او درباره تعداد دوربین‌های سیستم فعلی و استفاده از ان در سایر ورزشگاه‌های کشور گفت: ۸ دوربینی که صدا و سیما از آن استفاده می‌کند به شکل لایو به ما داوران VAR می‌دهند. خوشبختانه تمام صحنه‌ها و تصاویر را داریم و می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

داور فوتبال کشورمان افزود: در جریان این موضوع که قرار است در کدام ورزشگاه‌ها از سیستم استفاده شود نیستم، اما آنچه دیدیم سیستم معقول و خوبی است که امیدواریم برای آموزش و دیدار‌های لیگ برتر هم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

بنیادی‌فر در خصوص مدت زمان تکمیل آموزش داوران برای سیستم VAR گفت:  فکر نمی‌کنم کار سخت و زمانبری باشد. فدراسیون اگر زودتر برای آموزش داوران اقدام کند، سریع‌تر به نتیجه می‌رسد و امیدوارم همین اتفاق رخ بدهد. عزم جدی در این مورد وجود دارد.

داور فوتبال کشورمان درمورد اینکه یکی از راه‌های نشان دادن خط‌های آفساید کالیبره کردن زمین است، گفت: امشب به دلیل کار فشرده‌ای که انجام شد، چندان سمت این قضیه نرفتیم، ولی این سیستم چنین حالتی دارد.

بنیادی فر درخصوص عملکرد احمد الکاف در بازی ایران و کره جنوبی، گفت: نمی‌توانم به این سوال جواب بدهم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار