خطوط هوایی آمریکا با انتقاد از اقدام فرماندار تگزاس اعلام کردند از دستورالعمل‌های دولت بایدن برای اجرای واکسیناسیون اجباری پیروی خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دو شرکت هوایی مستقر در ایالت تگزاس گفتند فرمان گرگ ابوت، فرماندار جمهوری خواه تگزاس را نادیده گرفته و از دستور دولت فدرال برای واکسیناسیون اجباری کرونا برای تمامی کارکنان و کارمندان خود پیروی خواهند کرد.

بر این اساس، شرکت هوایی "ساوت وست" در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام جدید فرماندار تگزاس چیزی را برای این شرکت تغییر نمی‌دهد. ما ترجیح می‌دهیم از دستورالعمل دولت در این زمینه پیروی کنیم.

بایدن ماه گذشته به تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها دستور داده بود تا ارائه مدارک مربوط به واکسیناسیون کرونا از سوی تمامی کارمندان را به عنوان پیش شرط ادامه همکاری در نظر بگیرند. همچنین کارکنانی که از انجام واکسیناسیون امتناع کنند باید دوبار در هفته تست کرونا بدهند.

در حالی که طرفداران دولت این اقدام بایدن را راه حل اساسی برای خروج از بحران کرونا می‌دادند منتقدان آن را مغایر با قانون اساسی و اقتدارگرایی ملی می‌دانند. گرگ ابوت، فرماندار جمهوری خواه تگزاس روز گذشته دستور داد در این ایالت قانون اجباری شدن واکسیناسیون کرونا لغو شود و هیچ شرکت و سازمانی از این پس حق ندارد به خاطر نداشتن مدرک واکسیناسیون کارمند خود را از کار اخراج کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در واکنش به این اقدام فرماندار تگزاس گفت: تصمیم فرماندار تگزاس نه با قوانین دولتی و نه با اصول پزشکی مطابقت ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
تگزاس از اولم مظهر هردمبیلی و بی قانونی بود
آخرین اخبار