رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری کبودر اهنگ گفت: با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان کبودراهنگ در منطقه جنگلکاری قلی آباد چندین اصله نهال غرس شد.

ابوالقاسم علی ویردی رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری کبودر اهنگ در گفتگو با خبرنگار به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گرامیداشت هفته ملی کودک بیان کرد: برای فرهنگ سازی و به یاد مدافعان سلامت با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهرستان کبودراهنگ با رعایت نکات بهداشتی در منطقه جنگلکاری قلی آباد چندین اصله نهال غرس شد.

او ادامه داد: برنامه‌های هفته ملی کودک به منظور فرهنگ سازی و آشنایی هرچه بیشتر جامعه، به ویژه مخاطبان کودک و نوجوان با اهمیت منابع طبیعی و درخت ودرختکاری و پاسداشت موهبت‌های خدادادی برگزار شد.

رئیس منابع طبیعی کبودراهنگ افزود: نزدیک و آشنا کردن کودکان با طبیعت موجب فراهم آوردن تعهد همه جانبه کودک نسبت به محیط زیست ومنابع طبیعی و پررنگ شدن اهمیت آن در ذهن کودک می‌شود و موجب نهادینه کردن علاقه کودک نسبت به طبیعت و مراقبت از آن در آینده خواهد شد.

او اظهار داشت: فرهنگ سازی و آشنایی عملی با طبیعت برای کودکان با اجرای چنین طرح‌هایی در جهت حفظ منابع طبیعی بسیار مفید واثر گذار است.

علی ویردی با اشاره به بحران‌های زیست محیطی فراوان پیرامون زندگی بشری افزود: حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی وظیفه‌ای همگانی است که در سایه آموزش و فرهنگ سازی در سنین پایین به نسل‌های آینده منتقل خواهد شد.

ویژه‌برنامه‌های «روز جهانی» و «هفته ملی کودک» از ۱۶ تا ۲۲ مهر ماه در سال ۱۴۰۰ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.