ظاهراً بحران تراشه‌ها در حال حاضر به اندازه‌ای بزرگ است که اپل را هم به چالش کشیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از جی اس ام آرنا، بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، اپل به احتمال زیاد اهداف تولید خود برای خانواده آیفون ۱۳ تا سال ۲۰۲۱ را به میزان ۱۰ میلیون دستگاه کاهش می‌دهد. به گفته "افرادی که از این موضوع آگاه هستند"، این موضوع به دلیل کمبود تراشه اتفاق می‌افتد، که در حال حاضر بر خط تولید گوشی‌های پرچمدار جدید این شرکت تأثیر می‌گذارد.

اپل در ابتدا پیش بینی می‌کرد تا پایان سال ۹۰ میلیون دستگاه از مدل‌های مختلف خانواده آیفون ۱۳ تولید کند، اما اکنون باید این پیش بینی را به حدود ۸۰ میلیون برساند.

ظاهراً Broadcom و Texas Instruments (TI) نمی‌توانند اجزای کافی را به موقع تحویل دهند. اپل برخی از قطعات تراشه صفحه نمایش را از TI خریداری می‌کند، در حالی که Broadcom تامین کننده قدیمی قطعات مختلف بی سیم است. مشکل اصلی TI مربوط به تراشه‌ای است که صفحه نمایش OLED را تغذیه می‌کند، البته اپل با کمبود قطعات از سوی دیگر تامین کنندگان نیز روبرو است.

آیفون ۱۳

بزرگترین تولیدکنندگان تراشه هشدار داده اند که تقاضا در طول سال آینده از عرضه پیشی خواهد گرفت، بنابراین این وضعیتی نیست که به این زودی جبران شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: آیفون 13 ، کمبود تراشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.