آصفری:

اصحاب رسانه از هر گونه حمایت دولتی محروم هستند/برخورد با حقوق‌های نجومی باید در دستور کار مجلس و دولت باشد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس به بیان توضیحاتی درباره لزوم توجه به نیروهای امنیتی در کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس  در صحن علنی امروز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: لایحه بودجه در دولت در حال بررسی است، ولی برخی مسائل در کشور وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم. دولت باید در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به این موارد و مشکلات توجه کند.  

آصفری ادامه داد: نیروهای مسلح از اهمیت بسیار بالایی  برخوردار هستند ، این ایام هم هفته نیروی انتظامی است و آن را گرامی داشته ایم، ولی توجه به بنیه دفاعی کشور از جمله مسائلی است که باید به آن‌ها توجه شود. همچنین رسیدگی به وضعیت بازنشستگان  و همسان سازی حقوق آن‌ها باید مورد توجه دولت باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با بیان اینکه اهمیت عدالت در اصل سوم قانون اساسی آورده شده و در این راستا همسان سازی حقوق بازنشستگان باید بررسی شود ، خاطر نشان کرد:  باید به هزینه‌های بالای بهداشت که مردم می‌پردازند توجه ویژه‌ای شود. هنوز در کشور مردم فاقد دفترچه تامین اجتماعی هستند و باید به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

این نماینده مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: دولت باید به موضوع بهداشت، درمان و هزینه‌های سنگین آن توجه کند. آلودگی هوای اراک موضوعی است که دولت قبل به آن بی توجه بود. ۷ ماه از سال  گذشته و اراک کمتر از ۵۰ روز هوای پاک داشته است.  

 اصحاب رسانه از هر گونه حمایت دولتی محروم هستند

آصفری با بیان اینکه امروز جوجه یک روزه را در کشور بیمه می‌کنیم، ولی کشاورز ما بیمه ندارد؛ خاطر نشان کرد: قیمت بالای نهاده‌های دامی و نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان معضلی است که باید به آن توجه شود. اصحاب رسانه از هر گونه حمایت دولتی محروم هستند. زندگی جوانان با شعار حل نمی‌شود و نیازمند اقدام عملی در این زمینه هستیم. جوان ما نیازمند شغل است ، شغل با سخنرانی حل نمی‌شود و باید برای آن هزینه کرد تا مشکل اشتغال جوانان حل شود.

این نماینده مجلس افزود: مشکل زنان بد سرپرست و سرپرست خانوار باید حل شود ، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در این شرایط  چطور معیشت خود را دنبال کنند؟ رتبه بندی فرهنگیان چند سال است روی زمین مانده و مجلس باید هر چه زودتر این مسائل را حل کند.  

آصفری ادامه داد: برخورد با فساد و حقوق‌های نجومی باید در دستور کار مجلس و دولت باشد و با آن‌ها برخورد شود. به کشور‌های همسایه می‌گوییم که امنیت پایدار ایران متعلق به تمام کشور‌های همسایه و بزرگترین تهدید ما رژیم صهیونیستی است ؛ بنابرین تمام کشور‌های همسایه باید متوجه باشند که دشمن اصلی منطقه رژیم صهیونیستی است.  

وی افزود: بی عدالتی در پرداخت حقوق کارگران و عدم امنیت شغلی در این حوزه باید بررسی شود. امروز مردم امید دارند که با انتخاب مدیران جهادی مشکلات کشور حل شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار