سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان اهدای خون و فرآورده‌های خون در شش ماه ابتدایی امسال، نسبت به سال گذشته افزایش ۱۷ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا اسلامی سرپرست انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به افزایش میزان اهدای خون در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال گذشته در خراسان رضوی گفت: از ابتدای فروردین تا شهریور امسال، ۹۳ هزار و ۳۹۰ نفر به پایگاه‌های ما در سراسر خراسان رضوی مراجعه کرده اند که ۷۱ هزار و ۱۲۱ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

او افزود: در این زمینه و در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۱۷ درصدی در مراجعات هستیم.


بیشتر بخوانید


این مسئول ادامه داد: در شش ماهه اول سال، ۶۷. هزار و ۲۹۴ مرد و بیش از ۳ هزار زن خون اهدا کردند و ضمن اینکه مراجعه آقایان برای اهدای خون در استان هم ۱۷ درصد رشد داشته است.

اسلامی بیان کرد: به میزان اهداکننده‌های مستمر و باسابقه هم به ترتیب در استان ۱۶ و ۲۴ درصد اضافه شده است. امسال بیش از ۲۰ هزار نفر از باسابقه‌ها در خراسان رضوی به پایگاه‌ها مراجعه نموده اند و برای اهدای خون اقدام کرده اند.

او تصریح کرد: در خراسان رضوی ۴۰ هزار و ۴۳۳ اهدا کننده مستمر و ۲۰ هزار و ۴۷۸ اهدا کننده با سابقه به پایگاه‌های اهدای خون در مشهد و سایر شهر‌ها مراجعه کرده اند و بازهم در این بخش به ترتیب شاهد رشد۱۶ و ۲۴درصدی در اهدای خون در این گروه بوده ایم. ضمن اینکه ۱۰ هزار و ۲۰۸ نفر هم در این شش ماه برای اولین بار خون اهدا کرده اند.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.