انبارلویی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت رئیسی کرونا را مدیریت کرده است/ معیار انتخاب‌ها، اهلیت فنی افراد باشد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درباره استفاده دولت از نخبگان و مدیریت ویروس کرونا توضیحاتی ارائه کرد.

محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره استفاده دولت از نخبگان گفت: ما یک نظام دانایی در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور داریم. اغلب پایان نامه های دانشگاهی در رابطه با معضلات روز جامعه هستند که اگر دولت بخواهد با تکیه بر نظام دانایی کشور را اداره کند باید مرکزی را برای آنالیز و بررسی دیدگاه ها و نظرات روی کار بیاورد.

وی ادامه داد: دولت باید در حوزه های مختلف مسئله شناسی داشته باشد و بعد از آن بررسی کند که ببیند این مشکل را می‌تواند با تکیه بر نظام دانایی حل کند یا خیر؟ آیا پاسخی برای این مشکل پیدا می شود یا نه؟ بررسی اخبار و اطلاعات در زمان های مختلف امر بسیار مهمی است، اما مشکل این است که رئیس‌جمهور چگونه باید از بین نظرات متعدد در نظام دانایی تصمیم‌گیری کند.

محمد کاظم انبارلویی بیان کرد: در حال حاضر ما ۴۰ سال است که با معضلات تورم، گرانی، بیکاری و مشکلات دیگر روبرو هستیم. این موارد یا راه حل دارند یا ندارند. اگر در دولت راهی برای مقابله با این مشکلات هست چرا تاکنون ارائه نشده؟ اگر در بیرون دولت است چرا به سمت راه حل حرکتی رخ نمی‌دهد؟ مردم امروز هر روز به مغازه ها می روند و با تغییر قیمت های بسیار زیادی مواجه می شوند، وقتی با کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم مواجه می شویم باید چه کرد.

وی افزود: نظام دانایی کشور در درون و بیرون دولت باید برای معضلات پاسخ داشته باشد. حتی کشورهایی که خیلی ثبات و نظام دانایی مثل کشور ما ندارند در حل مشکلات خود موفق هستند، اما با وجود نفرات نخبه باسوادی که در کشور داریم در حل مشکلاتی که ۴۰ سال درگیر آن هستیم ناتوانیم.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره معیار انتخاب نخبگان نیز گفت: در به‌کارگیری افراد، معیار باید سطح دانش و تجربه باشد. حل مشکلات مردم اولویت است و اهلیت حرفه ای و فنی باید ملاک قرار گیرد و اگر رئیس جمهور از این افراد استفاده کند باید تشویق شود. البته دیده‌بان دولت نیز باید در انتخاب و رصد خود در بهره‌گیری از افراد نخبه دقت بالایی به خرج دهد.

 انبارلویی در پایان اشاره کرد: خوشبختانه نشانه‌های تحرک در دولت جدید به طور محسوسی به چشم می‌خورد و دولت توانسته بیماری کرونا را با اتخاذ تصمیمات بسیار خوبی مدیریت کند و باید دید با گذشت زمان در مقوله اقتصادی نیز موفق خواهد شد یا خیر؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
کاملا با شما موافقم که دولت رئیسی این قطار رو به حرکت در آورده
هر روز شاهد حرکت قطار دلار قطار سکه قطار خودرو قطار مرغ قطار برنج کلا دیگه همه قطار ها به حرکت در آمدن درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
درود بر مردان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
انتخاب یک پزشک متخصص به عنوان شهردار تهران اوج تخصص گرایی را در دولت آقای رییسی نشان میدهد شاید بهتر بود از یک مهندس عمران هم به عنوان وزیربهداشت استفاده میشد۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای باعث شد ایران بتواند ازچین واکسن سینوفارم بصورت گسترده دریافت کند
واگر چین ایران را دراین سازمان نمی پذیرفت وضعیت واکسیناسیون در زمان کنونی مانند دوران دولت روحانی بسیارضعیف بود.بنابراین توافق ۲۵ ساله همکاری ایران و پیوستن به سازمان شانگهای باعث دور زدن تحریم و شکست آمریکا و تسریع در واکسیناسیون شد یعنی در واکسیناسیون ۵۰ درصد دولت قبلی و۵۰ درصد دولت فعلی سهیم هستند و درقضاوت همیشه باید همه جوانب راسنجید. اما اینکه برخی ها معتقدند واکسن اگر عوارض زیادتر داشته باشد واکسن بهتریست این امر شتاب در درمان بیماری وریسک وخطراست وهمان تدائی موش آزمایشگاه شدن است ازطرفی پیشرفتهای علمی چین اگر چه بسیاری ازآنها محرمانه مانده است ولی واقعیت این است که پیشرفتهای علمی چین درآسیا حرف اول را می زند و نمی توان به واکسن سینوفارم بی اعتمادی نشان داد گرچه همه واکسن ها مجوزمصرف اضطراری گرفته اند وقطعیت تام درمانی ندارند وسینوفارم هم ازاین قاعده مستثنی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
مسلما این سفرها جز دستور دادن شما، هیچ جنبه اجرایی نداشته!! وفقط خودآب وهوایی عوض مرده وباگروه خود تفریح می کنید!؟!! خوش بگذره آقای رییس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
مدیریت بعد ازمرگ هزاران نفر!؟!
واکسن های سینوفارم واسترینکا خوب نیستند، چراخود واکسن فایزر ومدرنا که اول بار وارد کردید، زدید، ولی به مردم واکسن های چینی که مصونیت خوبی ندارند وبعد از تزریق احتمال بیماری ومرگ رادارد رابه مردم تحمیل کردید!؟!
مردم خواهن واکسن های بهتری دارند
واکسنهای رنگارنگ ایرانی راهم جمع کنید که جز اهداف سیاسی وپر کردن جیب بعضی ها فایدا ایی نداره!؟!
Iran (Islamic Republic of)
اصغر آقا
۱۱:۳۴ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
کارنامه دولت رئیسی بعد از دوسال خودش را نشان می دهد آن هم با پایین آوردن قیمت ها
ومهار تورم /اگه بگیم رئیسی کرونا را دراین چند ماه کنترل کرده پس قیمت تخمرغ وبرنج را که ذوبرابر شده
محصول کارنامه رئیسی است
Iran (Islamic Republic of)
ااملی
۰۹:۲۸ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
جناب انبالویی ما تقریبا همه تحلیل های شماروچه درسایت الف وچه وای جی سی خواندم ومیخوانم درهمه موارد چشم برحقایق میندی ویکجانبه طرفداری حزبی میکنی ولی دراین تحلیل تقریبا جانب انصاف وخدارا مدنظر قرارددادی مخصوصا درانجاببکه گفتی هرروز اقزایش قیمت وایا این مسئله قابل حل هست ازبیرون هست یا ازدرون وو جناب انبارلویی رئیسی کرونارا کنترل نکرده است قبل رئیسی لشگر مخالفین واکسن روبرو بودیم الان ان لشگرزبانشان بسته قلمشان شکسته درصف غنائم هستند اقای انبارلویی شماخداروجلوی خود قرار بده وقضاوت کن ایا درزما روحانی مخالفین واکسن روبرو بودیم یانه ایا این مخالفین نمایندگان مجلس وحاکمیت و....روحانیان بودند یا نه؟ ایا یادت رفته 180نماینده مجلس با طوماری خواستار ممنوعیت واکسن کرونا شده اند؟بنظر حضرتعالی روحانی مقصر بودیا همفکران شماها؟
جناب انبارلویی یکی از دلایل اینکه چین به ایران واکسن نداد این بود که وقتی سینوفارم به مرحله تست انسانی نوبت سوم رسید رئیس جمهور چین ازروحانی دروهاست تست انسانی کرده ورحانی گفت ملت ایران موش ازامایشگاهی نیستند حق هم گفت درست هم گفت بخاطر همین چین واکسن نداد والان وتقریبا 95درصد کشورهای دنیا واکسن را به اتمام رساندند امارت همسایه ای که مسئولان نظام قبولش ندارند یک بیمار کرونایی دربیمارستان ندارد ولی درایران هنوز محدویت تردد شبانه داریم تلفات سه رقمی وبستری بالای هزار وروزانه هم چند هزار مبتلا میشوند اونوقت با چی داری قیاس میکنی که کنترل کرد؟ اگرئیسی اینقدر توان درمهار کرونادارد لطفا جلوی افزایش قیمتها را هم بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
درود خدا برتو شرف ووجدان بیدارت احسنت
آخرین اخبار